וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטכנולוגיה משכו את הבורסות לירידות; כייבל אנד וויירלס צנחה ב-13%

רונן סרברניק

19.9.2001 / 19:06

מגזר הנפט ירד בעקבות תחזית שלילית של רויאל דאץ'/של - של וטוטאל פינה ירדו ב-6.3% כל אחת; BP ירדה ב-4.2%

בורסות אירופה נסגרו בירידות חדות בעקבות ירידות דומות בשעות המסחר הראשונות של וול סטריט. מניות הטלקום וציוד הטלקום רשמו מגמה מעורבת ומניות הנפט ירדו. הפוטסי בלונדון ירד ב-2.1%; ה-CAC 40 בפאריס ירד ב-2.6% והדקס בפרנקפורט רושם ירידה של 2.1%.

מניות הטלקום נסגרו במגמה מעורבת על אף ציפיות להתחזקות הביקושים לשיחות בינלאומיות, כתוצאה מהירידה במספר הטיסות לחו"ל. ואומנם, מפעילות סלולר בארה"ב רשמו עלייה במכירות מאז מתקפת הטרור על ארה"ב, כאשר רבים נזקקו לשירותי הטלפונים הסלולריים כדי ליצור קשר עם בני משפחותיהם על רקע האסון.

מניית וודאפון, מפעילת הסלולר הגדולה בעולם, עלתה ב-0.2%. דויטשה טלקום עולה ב-1.5%; פראנס טלקום ירדה ב-1.5%.

ספקית הטלקום הבריטית כייבל אנד וויירלס הזהירה היום כי המכירות בחטיבה הגלובלית שלה יירדו ב-5% במחצית הראשונה והשנייה של שנת הכספים המסתיימת ב-31 במארס 2002. החברה, שהכנסותיה נפגעות בין השאר מהורדות מחירים, צופה גם התכווצות בשולי הרווח שלה. מניות החברה ירדה ב-13%

חברת נוקיה הודיעה כי למתקפת הטרור על ארה"ב לא היתה השפעה משמעותית על עסקיה, והיא נמצאת כעת בשלב של חזרה לרגיעה לוגיסטית. סגירת המרחב האווירי של ארה"ב פגעה במשלוחיהן של חברות מסוגה של נוקיה. מספר אנליסטים הביעו חשש שלשיבושים הממושכים ברשתות הלוגיסטיקה של נוקיה עלולה להיות השפעה משמעותית על יכולת האספקה ללקוחות החברה, במיוחד בארה"ב, בשל היותה של נוקיה ספקית כה גדולה של מכשירי טלפון סלולריים.

כמו כן הוריד היום בנק HSBC את המלצות חברות הסלולר, נוקיה ואריקסון. מניית נוקיה עלתה ב-0.8% 4.3%. אלקטל איבדה 1.7%; מרקוני איבדה 3.8% ואריקסון ירדה ב-5.2%.

מגמה שלילית נרשמה במגזר השבבים: אינפיניון איבדה 8%; ARM איבדה ב-4.6%; בוקהאם ירדה ב-11.1%; וסימנס יורדת ב-6.2%.

RTL, רשת השידור המסחרית הגדולה באירופה, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות במחצית הראשונה של 2001 ופירסמה אזהרת רווח לשנה כולה, בעקבות החמרה נוספת בשוק הפרסום.

קבוצת RTL, שבבעלותה 24 ערוצי טלוויזיה ו-18 תחנות רדיו, הודיעה כי רווחי מחצית השנה הראשונה לפני תשלומי ריבית, מס ופחת נפלו ל-217.4 מיליון דולר, לעומת 297 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. מניות החברה נסחרות בלונדון ללא שינוי.

מגמה שלילית נרשמת במגזר הנפט בעקבות ירידה במחירי החוזים על הנפט בארה"ב. אופ"ק מסר כי ישמור על מחיר יעד של 22-28 דולר לחבית נפט וידאג להספקת נפט שוטפת. רויאל דץ'/של, חברת הנפט הנסחרת השנייה בגודלה בעולם, צימצמה את יעד הצמיחה השנתית של תפוקת הנפט ל-3% מ-5%. של וטוטאל פינה ירדו ב-6.3% כל אחת; BP ירדה ב-4.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully