וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ענף המוליכים למחצה איבד 6.2%; אפלייד מטריאלס ירדה ב-5.2% לאחר שהודיעה על פיטורי 2,000 עובדים

עפרה שלו

20.9.2001 / 23:41

אינטל ירדה ב-7.2%; ירידות בענף התעופה לאחר אישור סיוע של 5 מיליארד דולר; קונטיננטל צנחה ב-20.1%; דיסני נפלה היום ב-8.2%, על רקע הזרמה של כ-135 ממניותיה לשוק

יום נוסף של ירידות שערים חדות בוול סטריט. בין הגורמים לחוסר הוודאות המרתיע את המשקיעים הם פריסת כוחות צבא אמריקאיים, כנראה סביב אפגניסטן, מקום המסתור המשוער של אוסאמה בן לאדן. מדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה ירד ב-6.2%. מיקרוסופט ירדה ב-5.8%.

נתוני המקרו וההערכות הכלכליות שפורסמו היום תרמו לאווירה הפסימית. התחלות הבנייה בארה"ב ירדו באוגוסט לקצב האיטי ביותר בעשרת החודשים האחרונים, עוד קודם למתקפת הטרור שעלולה לערער את ביטחון הצרכנים ולהאט את מכירות הבתים.

נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, אמר היום לקונגרס כי מתקפת הטרור בארה"ב תפגע בכלכלה בטווח הקצר, משום שתגביר את חוסר הוודאות לגבי העתיד בקרב האמריקאים, אך לא תפגע בתחזיות החיוביות לטווח הארוך. שר האוצר האמריקאי, פול אוניל, אמר כי ארה"ב נותרה חזקה אך מוקדם עדיין להעריך את השפעת המתקפה על ארה"ב.

יצרנית הציוד לייצור שבבים אפלייד מטריאלס (סימול AMAT) הודיעה היום על קיצוצים של 2,000 משרות, או 10% מכוח העבודה הגלובלי שלה, על רקע ההאטה המתמשכת במגזר המוליכים למחצה. כתוצאה מכך תרשום החברה מחיקות ברבעון הכספים הרביעי, שמסתיים ב-28 באוקטובר 2001. אפלייד ירדה ב-5.2%.

חברת פיליפס, יצרנית השבבים השלישית באירופה, מסרה היום כי מכירות השבבים שלה ברבעון השלישי ייפלו ב-18% לעומת הרבעון הקודם, וכי התעשייה ממשיכה לשקוע ב"תקופה הגרועה ביותר של תעשיית השבבים". במגזר השבבים נרשמה ירידות חדות: אינטל ירדה ב-7.2%. מיקרון (סימול MU) ירדה ב-7.5%.

מניות ציוד התקשורת נסגרו בירידות: סיסקו ירדה ב-4.5%; נורטל ירדה ב-2.9%; JDS יוניפייז התבלטה בעלייה של 0.4%, לאחר שבית ההשקעות CSFB העלה את ההמלצה שלה מ"החזק" ל"קנייה".

אחת הנפגעות העיקריות של מתקפת הטרור היא וולט דיסני (סימול DIS), שמנייתה איבדה 28% מערכה מאז חודש המסחר ביום שני. דיסני נפלה היום ב-8.2%, על רקע הזרמה של כ-135 ממניותיה לשוק, במחיר של 15 דולר למניה.

S&P קיצצה את דירוגי האשראי של מספר רב של חברות תעופה אמריקאיות, בהן אמריקן איירליינס, דלתא איירליינס, קונטיננטל איירליינס ויונייטד איירליינס. אתמול הורידה מודי'ס את הדירוגים שלהן. S&P קיצצה את הדירוגים על אף החלטת הבית הלבן להגיש סיוע לענף.

הבית הלבן הציע לתעשיית התעופה סיוע חירום בסך של 5 מיליארד דולר, סכום רחוק מאוד מציפיותיהם של קברניטי התעשייה, שהיו 17.5 מיליארד דולר במזומן וסיוע במתן הלוואות. דלתא (סימול DAL) ו-AMR (סימול AMR), החברה האם של אמריקן איירליינס, רשמו ירידה של 7.8%; קונטיננטל (סימול CAL) צנחה ב-20.1%.

בנקי ההשקעות רשמו ירידות שערים בהובלת מורגן סטנלי דין וויטר (סימול MWD), שאיבד 10.4%. מחר צפוי בנק ההשקעות לפרסם את תוצאותיו הכספיות לרבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully