וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: בציפייה למהלומה אמריקאית

שלומי גולובינסקי

21.9.2001 / 14:08

גם פקיעת האופציות האחרונה לרבעון תשפיע על המסחר

למרות שבוע המסחר המקוצר שעבר על הסוחרים בשוק המט"ח בשל פגרת ראש השנה, הרי שמהלך המסחר היה סוער ודי לא אופייני לתקופת החגים. הסיבות לכך ברורות וידועות: שרשרת הפיגועים בארה"ב לצד הציפייה למהלומה אמריקאית קרובה. כל זאת על רקע המצב הבטחוני הרעוע ממילא בישראל, והמשבר הכלכלי המתפתח.

אלו פחות או יותר הגורמים שאמורים להשפיע על מהלך המסחר בדולר גם בשבוע הקרוב, בו ייתכן שארה"ב תחל במלחמתה בטרור העולמי. סוחרים בשוק המט"ח חלוקים בדעותיהם לגבי ההשפעה של מהלומה אמריקאית על המסחר כאן. ישנם כאלה שטוענים כי מדובר בתסריט ידוע מראש, ולכן הוא כבר מגולם פחות או יותר בשערו הנוכחי של הדולר, ולכן גם אין לצפות לשינויים קיצוניים בשערו.

מנגד, יש כאלה הטוענים כי מכיוון שעוצמת הפעולה האמריקאית, ולא חשוב מכך יעדיה, לא ידועים, הרי שייתכן בהחלט שהפעולה האמריקאית תגרום לטלטלה לא קטנה בשווקים, ויכולה בקלות להעלות את שערו של המטבע האמריקאי לרמות של 4.40 שקלים ואף למעלה מכך.

בחזית אחרת, ייתכן שאנחנו דווקא עומדים בפני הפסקת אש. המדובר בחזית הפלשתינאית, אולם מנסיון העבר קשה לדעת האם להצהרות על הפסקת אש יש ערך ממשי, או שהן באות על רקע נסיונות להרוויח זמן ולהוציא אל הפועל את פגישת פרס-ערפאת, בעת שהאמריקאים עסוקים במחלמה בטרור.

לכן, ההערכה בקרב הסוחרים בשוק המט"ח היא שבשבוע המסחר הקרוב, שגם הוא אגב יהיה קצר מהצפוי בשל יום הכיפורים, ייסחר הדולר ברמות של 4.32-4.40 שקלים.

סוחרים בשוק מונים גורם נוסף שישפיע כמעט בוודאות על מהלך המסחר בשוק בשבוע הקרוב. האופציות הדולריות לחודש סםטמבר אמורות לפקוע על פי השער היציג שייקבע ביום שלישי הקרוב. לא מדובר בעוד פקיעה רגילה. הפקיעה החודש היא הפקיעה של סוף הרבעון השלישי של השנה, מה שמוביל לההערכה כי מחזורי המסחר באופציות ובנכסי הבסיס יהיו גבוהים במיוחד.

בדרך כלל פקיעות מלוות בירידות בדולר, אולם על רקע חוסר הוודאות ששורר בחוץ, ההערכה בקרב הפעילים בשוק היא שכל ניחוש נכון זוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully