וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי המיזוגים והרכישות בעולם קרס בחצי בשלושת הרבעונים הראשונים של 2001; גולדמן סאקס ממשיך להוביל

דפנה מאור

1.10.2001 / 9:04

בתשעת החודשים הראשונים של השנה ייעץ גולדמן לעסקות בשווי 424 מיליארד דולר; במקום השני - מריל לינץ'

בנק ההשקעות גולדמן סאקס שמר על בכורתו בתחום הייעוץ למיזוגים ורכישות השנה, למרות הנפילה הקשה בהיקף העסקות. היקף הפעילות העולמית בתחום הרכישות הסתכם ב-1.3 טריליון דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של 2001 - נפילה של 43% לעומת התקופה המקבילה.

עם הצטמצמות הפעילות בשוק קטן גם היקף העסקות בהן טיפלו היועצים המובילים. גולדמן סאקס ייעץ לעסקות בשווי 424 מיליארד דולר - ירידה של 36.5% לעומת התקופה המקבילה. מתוך 10 הבנקים המובילים בתחום, רק מריל לינץ' - במקום השני - ודויטשה בנק, במקום השביעי, רשמו עלייה בשווי העסקות.

מספר העסקות ששוויין עלה על 10 מיליארד דולר נפל בתקופה המדווחת ל-18 - חצי מהתקופה המקבילה.

גולדמן הצליח לשמור על ההובלה בזכות עסקות גדולות, דוגמת הצעת הרכש של קומקאסט לחטיבת הכבלים של AT&T (סימול T) והצעת הרכש של אקוסטאר (סימול DISH) ליוז (סימול GMH).

חלוקה גיאוגרפית:

בארה"ב התבצעו מתחילת השנה 8,556 עסקות רכישה ומיזוג בשווי כולל של 815 מיליארד דולר. העסקה הממוצעת היתה בשווי של 95 מיליון דולר, לעומת 140.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה. באירופה ירד שוויה הממוצע של עסקה ל-89 מיליון דולר, לעומת 163 מיליון דולר בתקופה המקבילה. מגמה דומה נראתה באסיה, למעט יפאן, בה הוכפל שווי העסקה הממוצע ל-86 מיליון דולר.

עשרת הגדולים

דירוג 10 הבנקים הראשונים בתחום הייעוץ למיזוגים ורכישות בעולם מתחילת השנה: גולדמן סאקס; מריל לינץ'; קרדיט סוויס; מורגן סטנלי; ג'יי.פי מורגן; UBS ורבורג; דויטשה בנק; סלומון סמית בארני; דרזדנר בנק; רוטשילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully