וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מדד המוליכים למחצה עולה בזכות המלצות על טקסס אינסטרומנטס; אינטל יורדת ב-1.7%

דפנה מאור

1.10.2001 / 15:56

מוטורולה יורדת ב-0.9% לאחר שדווח כי היא במו"מ לאיחוד תחום האלחוט עם סימנס

אינטל וטקסס אינסטרומנטס מושכות את מדד המוליכים למחצה לכיוונים מנוגדים, לאחר שהראשונה ספגה הורדת תחזיות והשנייה הועלתה בדרגת המלצה. מדד המוליכים למחצה רושם עלייה של 1%, בעוד הנאסד"ק יורד בשיעור של 1.5%.

בחזית המקרו: הצריכה הפרטית בארה"ב - במונחי הוצאה אישית - צמחה באוגוסט בקצב נמוך מהצפוי של 0.2%, במקביל להאטה בהכנסה הפנויה לנפש, לפי נתוני משרד המסחר בארה"ב. הצריכה הפרטית, אשר החזיקה מעמד במקביל להאטה בכל תחומי הכלכלה האחרים, אמנם המשיכה לצמוח באוגוסט, אך ככל הנראה ירדה בספטמבר בעקבות מתקפת הטרור על ארה"ב.

אינטל יורדת ב-1.7% לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' הוריד את תחזיות הרווח וההכנסות של יצרנית השבבים ל-PC ומתחרתה AMD (סימול AMD). מניות AMD עולות ב-0.6%.

בדו"ח מחקר כתב מריל לינץ' כי הורדת התחזיות של אינטל מבוססת על החשש בדבר תמיכה נאותה לשבב הפנטיום 4 וחשש מבעיות מלאי לאחר שבאוגוסט הפתיעה החברה עם נתוני מכירות טובים.

טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN), לעומת זאת, עולה ב-1.7% ומושכת את מדד מניות המוליכים למחצה לעלייה. זילינקס (סימול XLNX) עולה ב-3.4%. שתי המניות זכו להעלאת המלצה ממורגן סטנלי - מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר".

האנליסט מארק אדלסטון כתב כי הירידות במחירי המניות הפכו אותן לאטרקטיוויות. לדבריו, צפויה התייצבות במכירות זילינקס בדצמבר. על טקסס אינסטרומנטס אמר האנליסט כי מאז אוגוסט יש התייצבות בהכנסות ממכירת מעבדי DSP ושבבים לתקשורת אלחוטית. במקביל, הוריד האנליסט את תחזיות הרווח שלו לשתי החברות.

מוטורולה (סימול MOT) יורדת ב-0.9%, לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי היא וסימנס נמצאות במשא ומתן להקמת מיזם משותף שיכלול את עסקי תשתיות האלחוט שלהן או את ייצור מכשירי הסלולר. לפי הערכות, עשויה עסקה זו להגיע לשווי של 20-25 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully