וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת ארה"ב נמשכת לאור היום

הארץ

10.10.2001 / 8:28

דווח כי 4 נהרגו בתקיפה הלילה; ארה"ב למועצת הביטחון: ייתכן שנרחיב המלחמה למדינות נוספות

מאת נתן גוטמן והסוכנויות

לפי דיווחים מאפגניסטאן, ארה"ב חידשה הבוקר (שלישי) את התקיפות באפגניסטאן וירתה טילים לחלקה המזרחי של קאבול, סמוך לשעה 5:00. רשת הטלוויזיה הערבית בלוויין אל-ג'זירה דיווחה כי הטילים נורו ל"גבעת הטלוויזיה", שבה מוצבים ציוד רדאר, אנטנות ומערכות הגנה אווירית. מאוחר יותר תקפה ארה"ב לאור יום בעיר קנדהאר - המרכז השלטוני של ממשל טליבאן. צבא ארה"ב עדיין לא אישר את המידע.

בהפצצות ארה"ב בקאבול מוקדם יותר הלילה נהרגו על פי דיווחים רשמיים מאפגניסטאן ארבעה בני אדם. הארבעה היו עובדים של משרד לפירוק מוקשים, הממומן בידי האו"ם (ולפי כמה מהדיווחים מסונף אליו). הם נהרגו מפגיעת טיל אמריקאי בבניין שבו ישנו. הפצצות היו הלילה גם בערים ג'אלאלאבאד וגנדהאר, שהותקפו זה היום השני, וכן בערים קונדוז ומזר אושריף שבצפון המדינה. גם הלילה תקפה ארה"ב מאגרי דלק, בסיסי צבא ומערכות נגד מטוסים באמצעות מפציצים וטילי שיוט מסוג טומהוק. טליבאן הגיבה באש נגד מטוסים. רמטכ"ל צבא ארה"ב, ריצ'רד מאיירס, ציין כי גם הלילה לוו ההתקפות בהצנחת סיוע הומניטארי.

דובר של טליבאן מסר בשיחת טלפון מקנדהאר, כי התקיפות הלילה היו חמורות פחות מאלו ביום ראשון, שבהן נהרגו לפי דיווחי משרד הבריאות של אפגניסטאן כ-30 בני אדם, וכ-30 נפצעו, מרביתם חיילים. הדובר ציין כי מנהיג טליבאן מולה מוחמד עומאר ומנהיג אל-קאעדה אוסאמה בן לאדן נותרו בחיים. גם מקורות ערביים ציינו שהלילה נורו 15 טילי טומהוק לעומת 50 בלילה הקודם. סוכנות הידיעות האיסלאמית של אפגניסטאן דיווחה, כי בין היעדים שהופצצו ו שדה תעופה באזור הבירה, וגבעה שבה ניצב משדר טלוויזיה. ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, מסר כי בניגוד לתקיפה יום ראשון, הלילה לא השתתף צבא בריטניה בתקיפות.

סוכנות הידיעות האפגנית גם דיווחה כי הלילה כוחות תנועת האופוזיציה האפגנית "הברית הצפונית" תקפו עמדות טליבאן בהיקף נרחב, באזור סמנגאן. לפי חלק מהדיווחים, כוחות הטליבאן שיגרו טילי קרקע-קרקע לעבר ריכוזי כוחות הברית הצפונית, הממוקמים במרחק של 20 קילומטרים צפונית לבירה קאבול.

קנדה מעבירה סיוע; צרפת מציעה עזרה צבאית

מקורות בפנטגון מסרו לרשת הטלוויזיה בלוויין MSNBC, כי התקיפה תימשך שלושה עד ארבעה ימים. זאת, בניגוד לדברי בלייר אמש כי המתקפה תימשך כמה שבועות.

קנדה הודיעה אמש שתעביר שש ספינות קרב, כמה מטוסים, ו-2,000 חיילים לאזור המפרץ הפרסי, כדי לסייע בהתקפה. צרפת הציעה לארה"ב לשתף בהתקפות טייסת מפציצי מיראז' שלה, המוצבת בג'יבוטי שבמזרח אפריקה - כך מסר אמש גורם ביטחוני בכיר בממשלת צרפת לרדיו הצרפתי. לדבריו, צרפת מציעה לקואליציה באפגניסטאן גם סיוע לוגיסטי מגוון.

התקיפה "מאוד מוצלחת"

ארה"ב סיכמה אתמול את יום התקיפות הראשון על אפגניסטאן כהצלחה. במכתב שנשלח ל-15 החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם, הזהירה ארה"ב כי היא עשויה להרחיב את המלחמה גם למדינות נוספות, נוסף על אפגניסטאן, ולארגוני טרור נוספים, "ככל שצורכי ההגנה ידרשו".

בפנטגון ניתחו את תוצאות ההפצצות על אפגניסטאן באמצעות צילומי מלוויני ריגול וממטוסים שצילמו מעל אזורי ההפצצה. בגל הראשון הותקפו כ-30 יעדים, בהם שדות תעופה, מתקני ארטילריה ומחנות אימונים הקשורים לארגון אל-קאעדה. מזכיר ההגנה דונאלד ראמספלד אמר כי התקיפה היתה "מאוד מוצלחת", לדבריו, הושגה התקדמות בחיסולה של תשתית ההגנה האווירית של הטליבאן ונגרמו נזקים לשדות התעופה הצבאיים. הבריטים דיווחו על פגיעות טובות בכל המטרות שהותקפו. דיווחים מאפגניסטאן מוסרים כי לפחות 20 בני אדם נהרגו בהתקפות.

בפנטגון הדגישו כי מטרת השלב הראשון בתקיפה היא ניקוי השטח מהתנגדות נ.מ. והכשרתו לתקיפה ממוקדת נגד בסיסי טרור ומרכזי כוח של שלטון טליבאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully