וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: התחזקות הדולר תוסיף להחליש את הנפט

TheMarker

11.8.2008 / 11:56

בבית ההשקעות מציינים כי השקל קיבל בעוצמה את התאוששות שער החליפין, הסוחרים מאמינים בדולר

החשש מפני החרפת ההאטה הכלכלית העולמית גרר מכירות נרחבות על מטבעות בעלי ריבית גבוהה כגון והניו זילנדי כשגם ה סובל ממומנטום שלילי.
הדולר התחזק לרמות שיא של כשישה חודשים אל מול סל המטבעות במהלך המסחר האסייתי כשהוא שומר על הרווחים גם עם כניסתה של אירופה.
הבוקר התקבל דיווח כי בימים האחרונים סגרו קרנות גידור פוזיציות לונג על היורו-דולר וביצועו מכירות על הזוג.
הדולר נסחר סביב הרמות של 1.4965 אל מול היורו, 110.10 כנגד ה ו-1.9165 אל מול ה ב-06:00 (GMT).



הסוחרים יהיו דרוכים עם פתיחת השבוע לקראת פרסום מספר נתונים משמעותיים אשר עלולים לגרור מימושים חדים על מהלכו האחרון של השטר הירוק. הראשון שבהם יהיה המאזן המסחרי אשר גירעונו צפוי להעמיק לכדי 61.21 מיליארד דולר על רקע מחירי הנפט הגבוהים בחודש יולי.
השני וככל הנראה זה אשר ישא את המשקל הגדול יותר יהיה המכירות הקמעוניות, אי הוודאות גבוהה באם יצליח לשמר את המומנטום החיובי.
מחד, בחודש יולי יתקיימו הטבות המס ומאידך, האבטלה המשיכה להעמיק ומחירי הנפט שהו סמוך לרמות השיא וצמצמו את יכולות ההוצאה של הצרכן האמריקאי. הוצאותיהם של הצרכנים בארה"ב אחראיים על כשני שלישים מסך הכול הפעילות הכלכלית.



עיקר תשומת הלב היום תרוכז בפרסום נתוני המאזן המסחרי מכיוונה של בריטניה כשחולשתה הכלכלית צפויה לבוא לידי ביטוי בהעמקת הגירעון לאזור הרמות של 7.4 מיליארד דולר. בנוסף, תפרסם בריטניה את מדד המחירים ליצרן כשקצב עלית המחרים צפוי לרדת לרמה של 1% בחודש יולי ולהוסיף ללחץ המכירות על המטבע המלוכני.
בקנדה יפורסמו התחלות הבתים וההערכות המקדימות מצביעות על ירידה נוספת לרמה של 210 אלף, המומנטום השלילי כלפי הלוני עשוי להתחזק.



דולר/שקל:



המטבע הישראלי קיבל באיחור אך בעוצמה את מהלך התחזקותו של הדולר בזירה הגלובלית כשהזוג מטפס עד לכדי 3.6 שקל לדולר. סימני ההאטה בכלכלה הישראלית כשברקע ארה"ב מספקת מעט נתונים חיוביים והדולר מתחזק בזירה הגלובלית הובילו משקיעים זרים ומקומיים למכור את המטבע הישראלי אל מול השטר הירוק. לאחרונה התבשרנו כי בנק ישראל אינו הגוף הממשלתי היחיד שרוכש כמויות נרחבות של דולרים, משרד החשב הכללי מדווח כי רכש מתחילת השנה כ 2.5 מיליארד דולר. ההשפעה של ידיעות אלו הינה בעיקר פסיכולוגית ותפעל ככל הנראה להמשך היחלשותו של השקל.



נפט:



הזהב השחור צלל אל מתחת לרמת ה-117 דולר לחבית במהלך יום שישי האחרון כשמכירות חדשות מוסיפות ללחוץ את מחירו מטה עד לכדי 115.5 דולר לחבית.
נראה כי ההאטה הגלובלית במקביל לדיווחים כי הביקושים מכיוונה של צרכנית הנפט הגדולה בעולם בירידה החלו לחלחל לתודעת הסוחרים. בתקופה האחרונה חזינו תנועות במחיר הנפט בעיקר כתוצאה מידיעות מכיוון ההיצע, עובדה לא טבעית המאותתת בדרך כלל על סופה של מגמה שורית.
אך מעל הכול היה זה הדולר אשר התחזק בעוצמה אל מול היורו וסחף מטה את מחירי הסחורות בכלל כשהנפט והזהב בראשם. העימות שפרץ בגיאורגיה זכה נכון לרגע להתעלמות כמעט מוחלטת מהשוק על אף אפשרות לפגיעה בצינור הנפט BTC. חוזה עתידי לחודש אוגוסט על הנפט נסחר סביב הרמות של 116.33 דולר לחבית.



זהב:



המתכת היקרה צללה גם היא על רקע הצניחה במחירי הנפט והתחזקותו של השטר הירוק. הצניחה במחירי הנפט הנמיכה מעט את החששות מאינפלציה ושלחה את בורסות העולם לעליות שערים, כתוצאה ממהלכים אלו נשחקת האטרקטיוויות של הזהב ככלי גידור והשקעה אלטרנטיווית.
התחזקותו של הדולר לוחצת מטה מבחינה ריאלית את מחיר הזהב כשרמת ה-850 דולר לאונקיה עומדת בפרץ. חוזה עתידי לחודש ספטמבר על הזהב נסחר סביב הרמות של 862 דולר לאונקיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully