וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משפיעה הריבית המוצהרת על הריביות הקצרות בשווקים?

TheMarker

19.10.2008 / 10:44

לאחר שהפחיתו את הריביות ב-0.5% נקודות בשבוע הקודם, צריכים הבנקים המרכזיים בארה"ב, גוש היורו ובריטניה לקוות כי המדדים הבאים יהיו נמוכים משמעותית, כדי להכשיר את הקרקע להורדות נוספות



להערכת יחידת ההשקעות בבנק מזרחי, עדיין לא מורגשת אדפטציה מספקת של הריביות הקצרות בשווקים לריביות המוצהרות.



עוד מעריכים בבנק מזרחי כי על הבנקים המרכזיים בארה"ב, גוש היורו ובריטניה לקוות כי, המדדים הבאים יהיו נמוכים משמעותית כדי להכשיר את הקרקע להורדות נוספות.



שוקי המניות בעולם סבלו השבוע מתנודות חדות שהושפעו מחד, מהצעדים נמרצים להבראה כלכלית של ממשלות ובנקים ומאידך, זרם הנתונים הכלכליים השוטפים שהצביע על גלישה של הכלכלה הגלובאלית להאטה חריפה. בתווך עמדו התפכחות מההתלהבות הראשונית ומתחושת ההתחדשות וההחלטיות שליוותה את המדיניות החדשה לצד ההבנה שהפעילות הכלכלית תמשיך את מסעה דרומה.



נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב אמר זאת במפורש ועמיתו טרישה אמר דברים דומים. הסנטימנט השלילי, בנסיבות אלה, הוא כה עגום, עד כי דו"חות כספיים טובים שהוציאו חברות כמו קוקה קולה, אינטל וג'י.פי מורגן או הירידה התלולה במחיר התשומות והנפט הגולמי, לא הצליחו להרגיע את האווירה.



השווקים לא יכלו להתעלם מדו"חות שהצביעו על האטה בפעילות הכלכלית בכל המחוזות בארה"ב וירידה כפולה מהמשוער במדד המכירות הקמעוניות, שהיא אינדיקציה שלילית לצריכה הפרטית במדינה. גם הזינוק בגירעון התקציבי בשנת התקציב 2008 והערכות כי בשנה הבאה תירשם קפיצה נוספת והגירעון עשוי להגיע אף ל-700 מיליארד דולר, לא הוסיפו בריאות לשווקים והוליכו לזינוק בשיעור 0.5% נקודות בתשואת הפדיון על אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים.



גם בגוש היורו התמונה עגומה וניתן היה לראות זאת בסקר הסנטימנט הכלכלי בגרמניה, שרשם נסיגה חריפה בחודש אוקטובר. ביפאן הצביע סקר טאנקאן על התכווצות נוספת, רצינית מכפי שחשבו, בפעילות היצרנית.



חרף ירידה תלולה במחיר המזון והאנרגיה, מדדי המחירים לצרכן במדינות המתועשות הסתפקו בירידות צנועות למדי. כך, בבריטניה עלה המדד ב-5.2% ב-12 החודשים האחרונים והיה גבוה מהמשוער. בגוש היורו עלה המדד ב-3.6% בתקופה זו, ירידה קלה בלבד בהשוואה לחודש הקודם. בארה"ב ממשיך מדד הליבה (המדד ללא מוצרי מזון ואנרגיה) לעלות בקצב של 2.5%, הנחשב גבוה מעט מבחינת הבנק הפדרלי.



לאחר שהפחיתו את הריביות ב-0.5% נקודות בשבוע הקודם, צריכים הבנקים המרכזיים בארה"ב, גוש היורו ובריטניה לקוות כי המדדים הבאים יהיו נמוכים משמעותית, כדי להכשיר את הקרקע להורדות נוספות, במידת הצורך. בנסיבות הנוכחיות, השווקים מייחלים להורדות נוספות מעין אלה. בינתיים, עדיין לא מורגשת אדפטציה מספקת של הריביות הקצרות בשווקים לריביות המוצהרות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully