וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב ויינשטיין, מנהל ההשקעות במגדל: "מחירי האג"ח - הזדמנות של פעם במאה שנה שלא תחזור"

TheMarker

9.11.2008 / 14:53

שוק ההון בוחן את איגרות החוב הקונצרניות כמקשה אחת כשלמעשה חברה בעלת הון עצמי של עשרה מיליון שונה מחברה עם הון עצמי של מיליארד שקל וחברה ממונפת שונה בתכלית מחברה לא ממונפת



"הגופים הפיננסיים בישראל אינם מסוגלים לעכל את כמות איגרות החוב הקונצרניות שנמצאות היום בשוק והתשואות משקפות חברות לפני פשיטת רגל" כך מעריך היום יעקב ויינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי במגדל שוקי הון.



כמות הפדיונות והנכונות של מנהלי קופות הגמל להגדיל אחזקה באג"ח קונצרני היא עדיין אפסית, ומאחר ואין מי שיקנה אותן, המחירים ממשיכים ליפול. לדברי ויינשטיין "הזדמנות כזו לרכישת איגרות חוב במחיר כל כך נמוך מתרחשת פעם במאה שנה ולא תחזור".



ויינשטיין מלין על כך ששוק ההון בוחן את איגרות החוב הקונצרניות כמקשה אחת כשלמעשה חברה בעלת הון עצמי של עשרה מיליון שונה מחברה עם הון עצמי של מיליארד שקל וחברה ממונפת שונה בתכלית מחברה לא ממונפת. התנאים לדבריו, משתנים מחברה לחברה בהתאם לנכסים שיש לה, לכמות המזומנים שלה ולהיקף האשראי שלה.



"מכיוון שהסנטימנט שלילי וכולם זורקים את איגרות החוב, ההזדמנויות שיש כיום בשוק איגרות החוב הן עצומות".מעריך ויינשטיין. לדבריו "איגרות חוב לטווח קצר הנסחרות בתשואות של 30% לשנה כשההון העצמי הוא מיליארדים, גם אם אין בטוחות, הנכסים וההון העצמי מגבים את המשקיע לפחות לתקופה הקצרה".



היום נוצר מצב שאין משמעות לאג"ח מדורג או לא מדורג. יש אג"חים רבות שנמצאות בתשואות גבוהות והן מדורגות. הדירוג הפך לכלי מדידה נוסף עבור המשקיע. "אינני זוכר אם אי פעם היה בישראל מצב שבו למשקיע הייתה הזדמנות להגיע לאג"ח טובות עם תשואה כזו. זאת הזדמנות שאסור להחמיץ אותה, צריך להחזיק אותה אפילו אם בינתיים המחיר של האג"ח יורדות" מסכם ויינשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully