וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרסום בסלולר הוא דרך להגיע לקהל הרחב"

איילה צורף

16.11.2008 / 6:52



>> אחד הנושאים המעניינים את תעשיית הסלולר הוא פרסום במכשירי הטלפון. עד כה, הנושא לא תפס תאוצה במרבית המדינות, והחברות לא הצליחו לפצח את האופן שבו יוכלו לנהל מערכת פרסום בסלולר מבלי שהיא תפריע יותר מדי לצרכן, וכזו שתהיה יעילה לתפעול בעבור החברה הסלולרית.

"ברגע שעולם השיווק הבין ששיווק זה שיחה עם הצרכן ולא העברה חד צדדית של מסרים, הנייד משתלב באופן מיידי בתוכניות ובמהלכים שיווקיים", אומר מארק סלבי, סגן נשיא עולמי למולטימדיה בנוקיה.



"כיום יש הרבה עבודה שמתבצעת במשרדי פרסום בעולם. הם עובדים כדי לפתח שיטות שיווק בטלפונים ניידים. הם הבינו שהקונצפט של קמפיין חד-פעמי, שעולה ויורד לאחר 12 שבועות למשל, זה משהו שעבד בעבר ולא כל כך עובד כיום. השוק מחייב אותנו להיות בדיאלוג קבוע עם הצרכן. לא ניתן להעלות קמפיין לכמה שבועות ומיד להוריד אותו - ככה לא בונים מערכת יחסים עם הלקוח.



"בתעשיית הרכב, בקוקה קולה ובהרבה חברות ענק נוספות, עושים קמפיינים ארוכים יותר שלא מתחילים ומסתיימים בתאריך מסוים, והם עושים זאת גם באמצעות הסלולר: הסלולר מאפשר לייצר דיאלוג קבוע ומתמשך עם האנשים".



סלבי מציג את חברת בליק כדוגמה להצלחה כזו. בליק היא חברת סלולר בריטית, שנוסדה על ידי מנכ"ל נוקיה לשעבר, פקה אלה פייטילה, שמספקת שירותי סלולר בחינם לחלוטין, בתמורה לצפייה בפרסומות. הסיסמה שלהם היא "No cost. No contract. No nonsense" (ללא עלויות, ללא חוזה, ללא משחקים). קהל היעד שלה הוא צעירים בני 14-16, ולדברי סלבי היא מצליחה ופועלת פרט לבריטניה גם פינלנד ובהולנד.



"אם שואלים אדם 'האם אתה רוצה שיזרקו עליך פרסומות בסלולרי?', ברור שהוא יגיד לא. אבל אם נשאל אותו אם הוא רוצה לקבל ערך כספי ללא תשלום, הוא יגיד כן". אומר סלבי. לדבריו, "כבר כיום יש מפרסמים שמסתכלים על הפעילות בסלולר כחלק בלתי נפרד מעוגת הפרסום. זאת הדרך שלהם להגיע לקהל הרחב. רוב המותגים הגדולים כבר עושים שימוש שנתי קבוע בסלולר. למשל, קוקה קולה שפועלת חזק בעולם הסלולר עם תחום המוסיקה. הם איפשרו לצרכנים בארה"ב לקבל מוסיקה חינם לנייד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully