וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת סופרגום במגעים מתקדמים לעסקות ב-10 מיליון דולר עם חברות רכב אמריקאיות

אורה קורן

2.2.2009 / 12:19

הייצוא הישראלי לתעשיית הרכב בארה"ב הסתכם ב-2008 בכ-350 מ' ד' - עלייה של 17% לעומת השנה הקודמת


חברת סופרגום, המפתחת פתרונות לתעשיית הרכב, מנהלת מגעים מתקדמים עם חברות אמריקאיות בתחום, לחתימה על עסקות שהיקפן הכולל יגיע ל-10 מיליון דולר בשנתיים הקרובות. כך נמסר היום ממכון הייצוא, שעמד בראש משלחת של תעשיית הרכב לארצות הברית לפני כ-10 ימים. לפי נתוני המכון, בשנת 2008 הסתכם הייצוא הישראלי לתעשיית הרכב בארה"ב בכ-350 מיליון דולר - עלייה של 17% לעומת השנה הקודמת.

יהודה גשייט, מנכ"ל חברת סופרגום, אמר כי הופתע מאוד מתוצאות המפגשים: "יצאתי למשלחת סקפטי עקב אווירת המשבר. מהיכרות עם השוק האמריקאי ידעתי כי מתחרים גדולים שלנו נפגעו מהמשבר, ובעקבות זאת העלו מחירים ואף סגרו מפעלים. כך נוצרה הזדמנות לחברות קטנות וגמישות יותר להיכנס לשוק ביתר קלות", הוסיף. לדבריו, במהלך המפגשים בארצות הברית, ניכר היה כי החברות האמריקאיות מביעות חשש מעבודה עם השוק האסייתי ואפילו עם ספקים אמריקאים נוכחיים שעלולים לא לעמוד באספקת הזמנות.

סופרגום היא חברה פרטית שהוקמה לפני כ-50 שנה ומייצרת, בין השאר, מוצרי גומי, פלסטיקה אטימה ומיגון, בידוד חשמלי, בדי זכוכית ובדים קרמיים. החברה מייצרת לתעשיית הרכב בולמי זעזועים, אטמי מנוע, אטמים היקפיים, תושבות מנוע, אטמי חלון, אטמי דלתות, גומיות תומכות לשלדה ומרכב, מוצרי גומי מפולימרים מיוחדים, וכן מייצרת פריטי רכב משולבי גומי/מתכת, גומי/טכסטיל, גומי/פלסטיק וחומרים מרוכבים. היקף הייצוא של החברה הוא כ-11 מיליון דולר - 50% לארה"ב והשאר לאירופה. החברה מעסיקה כ-200 עובדים.

גשייט הוסיף, כי באחת הפגישות התקיים משא ומתן עם חברה אמריקאית, שניהלה באותו הזמן משא ומתן מתקדם עם חברה אמריקאית שמתחרה בסופרגום. החברה האמריקאית לא יכלה לממש את הסיכומים, והמגעים מתמקדים עתה בשיחות עם סופרגום.

"אני מעריך, כי בעוד מספר חודשים תהיה לנו הזמנה רשמית מחברה זו ובסך הכל יש לשמחתי צפי להזמנות בהיקף של כ-10 מיליון דולר כתוצאה מהמפגשים שקיימנו במסגרת המשלחת. סופרגום נערכת להשלמת ההליכים במטרה להוציא לפועל את העיסקות שיש בהן משום מימוש הפוטנציאל המקצועי והעסקי של החברה וכמובן הגדלת הנתח בייצוא", ציין.

אורי פחטר, מנהל פיתוח עסקי של ענף הרכב וקבלנות המשנה במכון הייצוא, מסר כי דווקא בימים אלה של משבר מדובר בהזדמנות ייחודית לחברות הישראליות - הקטנות יחסית - לקבל הזמנות חדשות ולפתח קשרים עסקיים עם לקוחות חדשים. לדבריו, חברות גדולות מתמודדות עם קשיים ומתקשות להגיב לשינויים במשק באופן מהיר. חברות אלה אינן יכולות לצמצם את היקפי הייצור במהירות כפי שמתחייב מהמצב.

פחטר הוסיף כי במסגרת פעילות המשלחת במישיגן זוהה פוטנציאל להשתלבותם של ספקים ישראליים לא רק בייצור ואספקה של רכיבים לכלי רכב פרטיים, אלא בעיקר לכלי הרכב המיוצרים עבור התעשייה הביטחונית והתחבורה הציבורית. לדבריו, יצרניות הרכב, ניסן ופורד, גילו עניין בפיתוחים הטכנולוגיים ובחדשנות שהציגו חברות ישראליות בתחומי חישה, אנרגיה חלופית וידידותית לסביבה ומערכות מסייעות לנהג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully