וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי אריסון עשויה לחשוף עסקיה כדי לחסוך בעלויות המימון

מאת שרון שפורר

4.6.2009 / 7:10

קבוצת אריסון בוחנת רישום אג"ח למסחר בבורסה כדי למנוע גידול של מאות מיליוני שקלים בתשלום לבעלי החוב בגלל הפחתת הדירוג



>> יומיים אחרי סיומה, לפי שעה, של המלחמה בין בנק ישראל לבין שרי אריסון - וקבוצת אריסון נאלצת להתמודד עם צרה נוספת בדמות גידול של מאות מיליוני שקלים בהוצאות מימון החוב. אריסון צריכה להגדיל את תשלומי הריבית בגין האג"ח שהנפיקה לפני כשנתיים למשקיעים מוסדיים בישראל בגלל הפחתת הדירוג שספגה קבוצת אריסון לפני כמה חודשים, בעיקר עקב הורדת הדירוג לבנק הפועלים הנשלט בידי אריסון. האג"ח הונפקו ל-10 שנים ומשלמות ריבית שנתית.



קבוצת אריסון דיווחה לבורסה כי בעקבות הורדת הדירוג לאג"ח של החברה בידי S&P מעלות היא תשפר את הריבית למשקיעים בכ-2% - מ-4.9% ל-6.9% בשנה. מאחר שמדובר בסדרה של אג"ח בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, הוצאות הריבית של אריסון אחזקות יגדלו כאמור בכ-28 מיליון שקל בשנה.

S&P מעלות הורידה לפני כחודשיים את דירוג האג"ח של אריסון אחזקות מ-AA ל-A פלוס. מעלות הסבירה את הורדת הדירוג לקבוצת אריסון בכך שהיא נבעה מהורדת הדירוג לבנק הפועלים, שבו מחזיקה הקבוצה בכ-20%. המשמעות בעבור אריסון אחזקות היתה דרמטית, שכן על פי שטר הנאמנות של איגרות החוב, היה עליה לבחור בין שתי אפשרויות: פירעון מוקדם ומלא של איגרות החוב, או עדכון הריבית כלפי מעלה, שמשמעותו הוצאה של עשרות מיליוני שקלים בשנה. אריסון תוכל למנוע את הגידול בתשלום האג"ח אם תסכים לרשום את האיגרות למסחר בבורסה.



עם זאת, אין מדובר בהחלטה כה פשוטה בעבור אריסון. רישום לבורסה משמעותו חשיפה של כל הפרטים הנוגעים לקבוצת אריסון ככל חברה ציבורית. אריסון תצטרך לחשוף פרטים רבים שעד כה נשארו חסויים מעיני הציבור, כשהדבר המהותי ביותר שיהיה עליה לחשוף הוא את פרטי היתר השליטה בבנק הפועלים שניתן לאריסון אחזקות בידי בנק ישראל.



קבוצת אריסון סירבה להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully