וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונטיפקס לא עברה הפעם את הצ'ק-אפ

יורם גביזון

6.12.2010 / 6:49

BenchMarker



>> ניסיונה של צ'ק קאפ, המפתחת גלולת וידיאו לאבחון סרטן המעי הגס, נכשל אתמול לאחר שהמוסדיים לא גילו עניין ברכישת מניות ואופציות משתי סדרות לפי שווי חברה של 190 מיליון שקל ושווי חברה אפקטיבי של 150 מיליון שקל, בהתחשב בשווי הבלק ושולסי של האופציות.

המוסדיים הבהירו לבעליה של צ'ק קאפ שיהיו מוכנים לרכוש את מניותיה לפי שווי של 100 מיליון שקל, שהוא שווי החברה שלפיו גייסה צ'ק קאפ 6 מיליון שקל מקרן דוקור בינואר 2010. העובדה שקרן פונטיפקס שבבעלות אלי הורביץ, לשעבר יו"ר ומנכ"ל חברת טבע, נמנית עם בעליה של צ'ק קאפ (21%) - לא סייעה הפעם להשלמת ההנפקה; אולי בגלל ההפסד הכבד שהסבה למשקיעים חברת אפוסנס, ההנפקה האחרונה שבה היתה מעורבת קרן פונטיפקס.



אפוסנס מפתחת מוצרי הדמיה מולקולרית ותרופות שמבוססות על טכנולוגיה ייחודית, שמתוכננת לזיהוי ולקישור לתאים ורקמות שעוברים מוות תאי מבוקר. החברה גייסה ביוני 2010. בששת החודשים שחלפו מאז, איבדה חבילת המניות והאופציות שהנפיקה אפוסנס 35% משוויה. אפוסנס היא חברה בעלת טכנולוגיה בשלה, שזכתה לתמיכה ואישור מעצם העובדה שחברות כמו gsk ו-roche משתמשות במערכת שלה, המיועדת לזיהוי מוקדם של תגובת חולה סרטן לטיפול. טבע מפתחת, בשיתוף אפוסנס, תרופות נגד סרטן על בסיס הטכנולוגיה של אפוסנס.



אפוסנס היא כנראה מקרה של חברה טובה שהונפקה במחיר גבוה מדי. מצבה של צ'ק קאפ שונה. צ'ק קאפ היא חברה לא בשלה שאמנם מגלמת חלום טכנולוגי ופתרון לצורך רפואי של ממש. יותר מ-50% מגילאי 50 ומעלה בארה"ב אינם עוברים בדיקה לאבחון מוקדם של סרטן המעי הגס אף שמדובר בסרטן השלישי בשכיחותו והשני במידת הקטלניות שלו, אבל החברה עדיין לא השלימה את שלבי המחקר והפיתוח של מוצריה ועוד לא החלה בניסוי בבני אדם. ניתן להסביר את כישלון הנפקתה בסירובם של המוסדיים לספק ליזמי סטארט-אפ פרמיה נאה על טכנולוגיה שעדיין לא אושרה, כשאין כל ודאות שתהפוך למוצר; ואולי הסיבה לכישלון היא הלקח שלמדו המוסדיים משורה של כישלונות בתחום הביומד וההכרה שמקומן של חברות בשלב התפתחות מוקדם יחסית אינו בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully