וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברדיצ'ב: ערבות פויכטונגר תעשיות ל-UMI הוצאה במרמה ותוך שיתוף פעולה ביניהן

רותם שטרקמן

18.9.2002 / 9:52



ההליכים המשפטיים הנוגעים לחברות בקבוצת פלד-גבעוני שקרסה בסוף יולי מספקים כמעט מדי יום פרטים עסיסיים חדשים על העסקות שנערכו בחברות הקבוצה בשנה האחרונה. בין השאר, התברר אתמול כי חברת פויכטונגר תעשיות (פ.ת) העניקה ליבואנית המכוניות UMI ערבויות בנקאיות של 12.5 מיליון שקל מבנק הפועלים, בשמה של חברת מיאב שבבעלות אריה גבעוני (75%) ואפרים בדיאן (25%).



מיאב היתה אמורה לבצע עבור UMI עבודות בנייה במרכז לוגיסטי במודיעין, ולכן העניקה לה ערבות ביצוע של 10 מיליון שקל, וערבות מקדמה של 2.5 מיליון שקל. ואולם כמה ימים לאחר ההסכם בין שתי החברות נחתם ביניהן הסכם נוסף, ללא ידיעת בנק הפועלים ופ.ת, לפיו תשלם UMI מקדמה של 10 מיליון שקל, וערבות הביצוע תשמש למעשה להבטחת סכום המקדמה הנוספת ש-UMI הסכימה להעביר למיאב.



בשם מנהלה המיוחד של פ.ת, רו"ח חן ברדיצ'ב, הגישה אתמול עו"ד רוית הוף לבית המשפט המחוזי בקשה דחופה להורות על ביטול הערבות. לטענתה, רק לפני ימים אחדים, בעת הפסקה בדיונים אחרים, נודע למנהל המיוחד באקראי כי בדיון שנערך לפני כשבועיים לא מצא בית המשפט מקום להקפיא את הערבות הבנקאית שהוענקה ל-UMI. בעקבות העובדה שלא ניתנה למנהל המיוחד זכות תגובה בדיון בבקשתה של UMI, החליטה השופטת אלשיך להורות לבנק פועלים כי לא ייפרע את הערבות במשך 30 יום, או עד מתן החלטה סותרת.



ברדיצ'ב טוען כי הוצאת הערבויות היתה עסקה חריגה, שלא במסגרת העסקים של פ.ת, וספק אם התקבלו האישורים הדרושים לביצועה. עוד נכתב בבקשה כי "מתכתובות שצורפו לתשובה שהגיש הנאמן של מיאב לבקשת UMI לפירעון הערבות, עולה חשש ממשי כי הערבויות הוצאו מפ.ת והבנק במרמה, מתוך כוונה להבריח נכסים מהחברה, תוך מעורבות UMI, בשיתוף פעולה פעיל שלה".



ברדיצ'ב מוסיף: "הסיכון שבעצם הוצאתה של הערבויות הבנקאיות היה ידוע לפ.ת ולבנקאי מראש, בעוד שערבות הביצוע הוצאה במרמה ותוך קנוניה ושיתוף פעולה פסול מצד UMI".ברדיצ'ב מציין בבקשתו כי את שני טופסי בקשת הוצאת הערבות הבנקאית מילא בכתב ידו טל יגרמן (מי שהיה היועץ הפיננסי של הקבוצה), ולאחר בירור נסיבות בקשת הוצאת הערבויות הוסיף גזבר פ.ת על הטפסים כי הן עבור מיאב. הבקשות נחתמו על ידי אריה גבעוני. לטענתו, מעורבותם של יגרמן, גבעוני ויצחק שנהב (סמנכ"ל הכספים של פ.ת) בהוצאת הערבות, יש בה כדי לעורר תמיהות.



במסגרת הדיונים להארכת צווי הקפאת ההליכים ביסקל ובפויכטונגר השקעות, חשף אתמול הנאמן של יסקל כי ערב מינויו לנאמן מכרה החברה כ-2% ממניות פורמולה בבורסה. לדברי הנאמן, עו"ד עדי בראונשטיין, הוא עורך עתה בדיקה מדוע נמכרו המניות, והאם היה מוצדק למכור אותן.



בנוסף אמר בראונשטיין כי הוא בודק כמה הצעות למכירת נכסי החברה, בין היתר נשקלת מכירת השליטה ביסקל כשלד בורסאי בתוספת מניות פורמולה שהיא מחזיקה. לדבריו, מכירת חלק מנכסי יסקל, כמו למשל החזקותיה בחברת ער"מ רעננה מצריכות פניה קודמת לבעלי המניות האחרים בחברה.



בראונשטיין הוסיף כי הוא בודק את ההסכם בין יסקל לחברת מחשוב ישיר למכירת מניות פורמולה. ביטול ההסכם גרר תשלום של 8.7 מיליון שקל למחשוב ישיר בלא שיסקל תקבל תמורה. השופטת אלשיך האריכה את צווי הקפאת ההליכים ביסקל ובפויכטונגר השקעות, ומינתה את שלמה נס לנאמן משותף ביסקל. הצו ביסקל הוארך עד אמצע אוקטובר 2002, והצו בפויכטונגר השקעות הוארך עד אמצע דצמבר 2002.



אתמול התברר כי שלמה נס, הנאמן של פויכטונגר השקעות (פ.ה), מצא כי לחברה זכות להאריך את פוליסות הביטוח של הדירקטורים בחברה ל-12 חודשים תמורת תשלום של 27 אלף שקל. בדו"ח שהגיש אתמול לבית המשפט כותב נס כי הוא עמד בקשר עם חברי הדירקטוריון הקודם שהסכימו לשאת בתשלום הפרמיה. נס סבור כי יש חשיבות רבה למימוש זכות זו באם יוגשו בעתיד תביעות נגד הדירקטורים ונושאי המשרה בחברה.



בדו"ח מציין נס כי דירקטוריון פ.ה אישר את הדו"חות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2002 בכפוף לקבלת מכתב מרואי החשבון של יסקל. המכתב מיסקל נדרש בשל הזמן הרב שחלף מפרסום דו"חותיה. ואולם רואי החשבון התנו את מסירת המכתב בתשלום חובותיה של יסקל. הנאמן הבהיר להם כי דבר זה אינו אפשרי. נס מציין כי גיבש אסטרטגיה חלופית לפרסום הדו"חות, לפיה הוא ימתין לדו"חותיה של יסקל לרבעון השלישי, ויגזור את הנתונים הרלוונטיים לאחור.



הפרטים החדשים מאתמול



* הוארכו צווי הקפאת ההליכים ביסקל (עד אוקטובר 2002) ובפויכטונגר השקעות (דצמבר)



* מתנהל מו"מ עם אנשי עסקים לרכישת השליטה ביסקל ובפויכטונגר השקעות



* מתנהל מו"מ עם אנשי עסקים לרכישת מניות פורמולה שבידי יסקל



* יסקל מכרה 2% ממניות פורמולה בבורסה ערב לפני מינוי הנאמן



* הנאמן עו"ד עדי בראונשטיין בודק העסקות למכירת מניות פורמולה



* הוארך ביטוח הדירקטורים ביסקל כדי לשפר סיכויי תביעה כנגדם



* ייבדק מחדש ההסכם בין יסקל ומיחשוב ישיר שלפיו קיבלה האחרונה 8.7 מיליון שקל בלא תמורה



* הוגשה בקשה לביטול ערבות בנקאית של 10 מיליון שקל שקיבלה UMI מפויכטונגר תעשיות



* מנהל פ.ת מעלה חשש כי UMI שותפה לקנונייה להוצאת הערבות הבנקאית



* הערבות ל-UMI מולאה על ידי טל יגרמן ונחתמה על ידי אריה גבעוני


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully