וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מגמה שלילית בעקבות הפיגוע - המעו"ף איבד 1.1%

אלי דניאל

19.9.2002 / 17:13

ירידות במניות הבנקים - מצויות קרוב לרמות השפל; המחזור - 170 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב סיימה את שבוע המסחר המקוצר בירידות שערים, וזאת על רקע ההסלמה הביטחונית והפיגועים שאירעו אתמול והיום - פיגוע בלב תל אביב בו נהרגו 5 אנשים ונפצעו עשרות. גם הורדת דירוג האשראי לחלק מהבנקים המסחריים, שביצעה אתמול חברת דירוג האשראי הבינ"ל S&P, משכה את השוק כלפי מטה.

פעילים בשוק ציינו כי גם הירידות החדות שנרשמו בבורסות אירופה ומהפסימיות בפתיחת המסחר בבורסת ארה"ב, לצד התחזקותו של הדולר, תרמו למגמה השלילית בבורסה המקומית. ככלל, העלייה החדה בשער הדולר, אשר הפילה את איגרות החוב השקליות והקפיצה את התשואות שלהן עד לרמות של כ-11%, הפחיתה את נכונות המשקיעים להשקיע במניות.

וכך, מדד המעו"ף סיים את היום בירידה של 1.1% לרמה של 361.18 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד 1% לרמה של 351.43 נקודות, ואילו מדד התל-טק 15 נע מטה ב-0.5% לרמה של 187.34 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-170 מיליון שקל.

מניית טבע רשמה ירידה מתונה של 0.1% תוך שהיא מרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - 48.2 מיליון שקל. מניית יצרנית התרופות זכתה היום להמלצת "קנייה" מבית ההשקעות מריל לינץ', במחיר יעד של 80 דולר - גבוה בכ-18% ממחירה בשוק.

לאחר שרשמו עליות מתונות בפתיחת המסחר, שבו מניות הבנקים הגדולים להיסחר במגמה שלילית, כאמור, על רקע הורדת דירוג האשראי של חלק מהם, ומרבית המניות נסחרות קרוב לרמת השפל של השנתיים האחרונות. מניית בנק הפועלים שאתמול ירדה ב-5.1% איבדה היום 1.6%, מניית בנק לאומי השילה 1.7%, מניית בנק דיסקונט הדרימה ב-3.2% ומניית בנק המזרחי נסוגה ב-1.4%.

בצבע האדום נצבעו גם מניות החברות הנמנות על קבוצת אי.די.בי, כאשר אי.די.בי אחזקות נעה מטה ב-3.9% ומניית אי.די.בי פיתוח איבדה כ-2.2%. מניות כלל תעשיות ודסק"ש נסחרו אף הן במגמה שלילית ובסיום היום הן רשמו ירידה של 3.6% ו-1.7%, בהתאמה.

מניית ליפמן עלתה ב-2.4% במחזור של כ-2 מיליון שקל. וזאת, על רקע הודעת החברה מאתמול לפיה היא קיבלה הזמנה לאספקת מערכות סליקה לחברת קונקורד האמריקאית בהיקף כספי של כ-6 מיליון דולר.

מניית תדיראן קשר הצפינה ב-2.3%. אתמול סבלה המניה מחולשה וזאת למרות שהחברה הודיעה על קבלת הזמנה חדשה לאספקת ציוד קשר טקטי בהיקף של 12.5 מיליון דולר למדינה באסיה, ועל קבלת מקדמה להזמנה אחרת בהיקף של 14.5 מיליון דולר. האפקט החיובי של ההודעה, בא לידי ביטוי היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully