וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני משפחת דנקנר השולטים באלרן יקבלו 123 מיליון דולר בעקבות הרה ארגון

סמי פרץ

23.9.2002 / 19:12

משפחת שמואל דנקנר תקבל קרוב ל-50 מ' ד', משפחת אברהם דנקנר תקבל יותר מ-40 מ' ד' ומשפחת ג'ינאו - יותר מ-30 מ' ד' * האקזיט של הדנקנרים



בעלי השליטה בחברת אלרן , משפחות אברהם ושמואל דנקנר ומשפחת דוד ג'ינאו, יקבלו סכום של 149 מיליון דולר, בעקבות הרה ארגון בהחזקות של קבוצת דנקנר. משפחות אלו אמורות להשקיע בחזרה סכום של 26 מיליון דולר במימון העסקה, כך שבפועל הן יישארו עם סכום של 123 מיליון דולר. תחשיב זה, המבוסס על נתונים שפורסמו במסגרת תשקיף הנפקת הזכויות של אלרן, סותר הערכות מוקדמות לפיהן בעלי השליטה באלרן ישקיעו בחזרה את כל התמורה שיקבלו ממכירת חלקן בחברות המשפחתיות.



על פי התשקיף, תקבל משפחת שמואל דנקנר סך של 51.6 מיליון דולר בתמורה להחזקותיה שיימכרו לאלרן בחברות דנקנר השקעות , תעשיות מלח ודור כימיקלים . משפחת אברהם דנקנר תקבל עבור החזקותיה סך של 48.2 מיליון דולר, ואילו משפחות אורלי מור ורחל אלרן (ממשפחת דוד ג'ינאו) יקבלו 49.1 מיליון דולר עבור החזקותיהן.



משפחות אברהם ושמואל דנקנר הן בעלי השליטה הנוכחיים באלרן, שאת השליטה בה רכשו לפני שנתיים תמורת כ-30 מיליון דולר. במסגרת הנפקת הזכויות, ישקיעו המשפחות של אברהם ושמואל 10 מיליון דולר, ואילו מור ואלרן ישקיעו 16 מיליון דולר בהקצאה פרטית.



משפחת יצחק דנקנר (אביו של נוחי דנקנר) תקבל במסגרת העסקה סך של 32.7 מיליון דולר, שאותם היא מייעדת למימון רכישת השליטה בקבוצת אי.די.בי .



משפחת דוד דנקנר שמוכרת החזקותיה בחברות המשפחתיות תקבל 35.4 מיליון דולר. בסך הכל יקבלו המשפחות בקבוצה סכום של 217 מיליון דולר.



מקורות המימון לעסקה הם אשראי של כ-105 מיליון דולר שמנסה הקבוצה לקבל מהבנקים (בעיקר מבנק לאומי), הסכומים שמזרימים בני המשפחה במסגרת הנפקת הזכויות, מקורות עצמיים של החברה ויתרת הזכויות שיתקבלו מבעלי המניות בקרב הציבור באלרן.



אלרן אמורה לרכוש במסגרת העסקה את השליטה בחברות תעשיות מלח (64.6%), דור כימיקלים (58%) ודנקנר השקעות (61%).



לצורך מימון העסקה מנהלת אלרן מו"מ עם בנק לאומי לקבלת מימון, וככל הנראה גם עם בנקים אחרים. בנק לאומי הוא המממן הגדול ביותר של עסקי משפחת דנקנר כיום, והוא זה שמימן עבור תעשיות מלח את רכישת השליטה בבנק הפועלים ב-1997.



בחודש אוקטובר אמורה תעשיות מלח לפרוע תשלום של כ-70 מיליון שקל על חשבון ההלוואה שנטלה לצורך מימון השליטה בבנק הפועלים. במהלך החודשים האחרונים פנה בנק לאומי לתעשיות מלח בדרישה לחזק את הבטחונות להלוואה לאחר ששווי השוק של מניות בנק הפועלים ירד מתחת ליחסים פיננסים שנקבעו במסגרת ההלוואה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully