וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות הנאמנות של בנק הפועלים מכרו 4.9% ממניות מבטח שמיר ביום רביעי שעבר

אילן מוסנאים

30.9.2002 / 17:41

הבנק חדל להיות בעל עניין בחברה; המכירה בוצעה תמורת 8.2 מ' ש'; בשלב זה לא ברור מי עמד מאחורי הרכישות; מאיר שמיר הכחיש הערכות כי הוא הקונה



ביום רביעי שעבר ריכזה מניית מבטח שמיר מחזור של כ-12.5 מיליון שקל ועלתה ב-1.3%. המחזור החריג, והעליות שנרשמו ביום בו איבד מדד המעו"ף 3% כמעט, משכו את תשומת הלב ורבים תהו מי הם הצדדים ששותפים לעסקות, כאשר ההערכות היו שבעל השליטה בחברה, מאיר שמיר, הוא שעומד מאחוריה. שמיר הכחיש את העניין וטען כי אין לו יד בעסקות.



היום מתברר מהודעה שמסר לבורסה בנק הפועלים, כי הבנק חדל להיות בעל עניין בחברה, לאחר שקרנות הנאמנות שלו מכרו חלק מאחזקותיהם.



קרנות הנאמנות של הבנק מכרו ביום רביעי כ-434 אלף מניות של מבטח שמיר, שמהוות כ-4.9% מהון המניות של הבנק, במחיר של 18.8 שקל ובתמורה כוללת של כ-8.2 מיליון שקל. לאחר העסקה לעיל, ירדה האחזקה של הבנק בחברה ל-4.42%, מזה כ-3.1% מחזיקות הקרנות והיתר מוחזק על ידי קופות הגמל של הבנק. נכון להיום לא ברור עדיין מי היה הצד שרכש את המניות.



נזכיר עסקת בעלי עניין אחרת שבוצעה במניית מבטח שמיר בתקופה האחרונה, בה רכשו שמיר ואשטרום תעשיות את אחזקותיה של כלל תעשיות בחברה. כלל תעשיות מכרה לשניים 14.8% ממניות מבטח שמיר תמורת 26.1 מיליון שקל. העסקה בוצעה לפי שווי של 176.4 מיליון שקל, שהיה גבוה בכ-15% מהשווי בו נסחרה החברה בבורסה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully