וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יקנה האמרים מארה"ב - 250 עובדים ישראלים יפוטרו

איתמר סיידא

6.10.2002 / 16:54

מנכ"ל תעשיות מפעלי רכב נצרת: ההחלטה תמוהה, כלי הרכב שהורכבו בארץ עמדו בהצלחה במבחן האש בלבנון ובשטחי יש"ע; משרד הביטחון: השיקול המכריע היה השיקול התקציבי

משרד הביטחון החליט לרכוש כלי רכב מסוג האמר ממוגן בארה"ב במסגרת ההצטיידות לשנת 2003. בעקבות הרכישה, חברת תעשיות רכב נצרת וחברת פלסן-סאסא, המעסיקות מאות עובדים יהיו בסכנת סגירה.

יונתן שיינין, מנכ"ל תעשיות מפעלי רכב נצרת אמר בתגובה כי "כלי הרכב שלנו עמדו בהצלחה במבחן האש בלבנון ובשטחי יש"ע ולכן תמוהה מאוד ההחלטה של משרד הביטחון שלא להמשיך ולהזמין רכבים אלו מתוצרת התעשייה המקומית".

לדברי שיינין, המפעלים ערים למצוקה השקלית של תקציב משרד הביטחון ולהסכמי הסיוע במט"ח שמעניקה ארה"ב ולכן כל פרוייקט ייצור ההאמרים התבסס על רכישת מכלולי הרכב מארה"ב. רק מרכיב העבודה וההרכבה בוצע במפעלים בארץ, רכיב שמהווה כ-30% מהמחיר הכולל של ההאמרים הממוגנים (מחירו של האמר ממוגן כ-170 אלף דולר).

המפעלים מאיימים כי אי העברת הזמנת כלי הרכב תביא לכך שבמרץ 2003 המפעלים יסגרו ו-250 עובדים יאלצו ללכת הביתה.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "מאחר שמיגון ה'האמר' עונה על הדרישות המבצעיות והערכת הסיכונים, השיקול המכריע היה השיקול התקציבי: בהיעדר תקציב שקלי, אין אפשרות לבצע הזמנה במפעל תעשיות רכב נצרת, והזמנת ה'האמר' מתבצעת בכספי סיוע במטבע חוץ".

במשרד הביטחון הוסיפו כי הם רואים בשימור היכולות הטכנולוגיות בתעשיות רכב נצרת אינטרס ממלכתי: "התחייבנו בהסכם עם המפעל למכסה שנתית של שעות עבודה. הביצוע בפועל עומד כיום על כ-30% מעבר להסכם".

במשרד הביטחון טוענים כי בשנה הקרובה מתוכננת הזמנת ייצור ומיגון של עשרות כלי רכב מסוג 'סופה' נוספים ממפעלים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully