וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר US ביזנס קאונסיל: מנכ"לי החברות הגדולות צופים האטה בצמיחה הכלכלית בשנה הקרובה

רויטרס

6.10.2002 / 16:54

75 מנכ"לי החברות הגדולות בארה"ב צופים כי הצמיחה ב-2003 תהיה נמוכה מ-3% אך לא צופים מיתון



סקר שערכה US ביזנס קאונסיל (מועצת העסקים של ארה"ב) בקרב מנהלים בכירים חשף כי אלו צופים האטה בצמיחה הכלכלית בהמשך השנה ובשנה הבאה. המנכ"לים אינם צופים כי הכלכלה תיקלע למיתון חדש, אולם מעריכים כי השקעות ההון יתייצבו במקרה הטוב, וייתכן כי ימשיכו לרדת.



בסקר שיתפרסם ביום רביעי, מעריכים 94% מ-75 המנכ"לים שנסקרו על ידי המועצה, כי הצמיחה הכלכלית תואט במחצית השנייה של 2002 מקצב של 3.2% במחצית הראשונה. כשני שלישים מהם מצפים כי בשנה הבאה תיפול הצמיחה מ-3%.



"מנכ"לים של החברות הגדולות בארה"ב לא מצפים למיתון חדש, אולם מעריכים כי הצמיחה הכלכלית במהלך 2003 תהיה איטית יותר, שהאינפלציה תהיה יציבה או גבוהה יותר, ושצמיחתם של רווחים בקרב חברות בארה"ב תהיה איטית יותר", אמרה מועצת העסקים.



ראשי חברות כמו מקדונלד'ס, HP וגולדמן סאקס, המשתייכות למועצה, נאספו באתר גרינביר היוקרתי בהרי מערב וירג'יניה לדיון חצי שנתי על הכלכלה ועל ביטחון.



כלכלת ארה"ב החלה להתאושש בשלהי השנה שעברה, אולם ההתאוששות לא היתה אחידה, עם צמיחה בקצב 5% ברבעון הראשון, שנבלמה לקצב 1.3% ברבעון השני. הכלכלה התכווצה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2001 וסיימה עשור שיא של צמיחה.



הענן העיקרי שהעיב על סיכויי ההתאוששות הכלכלית הוא החשש מאי הנכונות להגדיל את השקעות ההון בציוד ותשתיות. רוב המנכ"לים מצפים כי השקעות ההון יתייצבו או ירדו בשנה הבאה. 65% מהמנהלים מצפים כי המשכורות יישארו ברמה קבועה בשנה הבאה, ו-31% מצפים שהצמיחה בשכר תיבלם.



כ-40% צופים כי קצב העסקת עובדים יהיה יציב, ו-19% בלבד צפו קיצוצים בכוח האדם. 79% מהנשאלים אמרו כי האבטלה, שנמצאת ברמה של 5.7% כעת, תגדל בשנה הבאה. 80% מהמנהלים מצפים כי שולי הרווח יצמחו או יהיו יציבים. עלויות האנרגיה צפויות לפגוע בשורה התחתונה, לדעת 59% מהנשאלים.



לגבי מכירות בחברות אותן הם מנהלים, צופים הנסקרים לגידול מתון עד ניכר בשנה הבאה.



יותר מממחצית הנסקרים מאמינים כי הבנק הפדרלי לא יורדי את הריבית, ומרביתם מאמינים כי בשנה הבאה יתחיל הבנק להעלות את הריבית. 40% מאמינים כי הבנק יוריד השנה את הריבית ברבע אחוז השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully