וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסד לתקינה צפוי לדחות המעבר לדיווח נומינלי בשנה

בן ציון ציטרין

17.10.2002 / 7:09

פרופ' אלי אמיר: "איננו חירשים או עיוורים. אנו שומעים היטב את הדעות הרווחות בציבור. לא ניתן להתעלם מהן, ולכן צריך להרהר שוב בהחלטה"



יו"ר הוועדה המקצועית של המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות, פרופ' אלי אמיר, יכנס בימים הקרובים את הוועדה לדיון נוסף בעניין המעבר לדיווח נומינלי החל בינואר 2003. כינוס הוועדה מלמד על הצפוי בה - קבלת החלטה על דחיית יישום התקן, לפחות ל-2004. פרופ' אמיר אמר אתמול: "איננו חירשים או עיוורים. אנו שומעים היטב את הדעות הרווחות בציבור. לא ניתן להתעלם מהן, ולכן צריך להרהר שוב בהחלטה". פרופ' אמיר, התומך במעבר לדיווח נומינלי, יכנס את הוועדה בעיתוי קרוב ביותר, כאשר כל חבריה ישהו בישראל.



המועצה הציבורית של המוסד לתקינה מתכנסת היום אחר-הצהריים כדי לדון במעבר; רוב נציגי הגופים המיוצגים בה תומכים בדחיית המעבר לדיווח נומינלי. למועצה אין סמכות לכפות על הוועדה המקצועית לשנות את החלטותיה, ואולם להחלטה לבקש מהוועדה לקיים דיון נוסף בעניין קיימת משמעות ציבורית.



עשרות חברות תעשייתיות, חברות אחזקה, מלונאות וחברות נדל"ן ותשתית פנו אתמול בעצומה לשר האוצר, סילבן שלום, בדרישה לדחות את המעבר לדיווח נומינלי לתקופה כלכלית רגועה. בעצומה מפורטות ההשלכות החמורות שעלולות להיות לצעד זה על סקטורים רבים בכלכלה הישראלית.



יו"ר איגוד החברות הציבוריות, דני גולדשטיין, אמר אתמול, בעקבות פרסום מדד ספטמבר, כי סביבת האינפלציה הגבוהה מחייבת את דחיית המעבר המתוכנן לדיווח נומינלי. לדבריו, בשיעור אינפלציה שנתי חזוי של כ-7%, הרבה מעבר ליעד האינפלציה שקבעה הממשלה, יש להמשיך בדיווח המתואם לאינפלציה, כל עוד לא הושגה רגיעה ביטחונית-מדינית, וכל עוד לא ברור מה יהיה על התקציב, בכמה תסתכם גביית המסים, ומה יהיה גודל הגירעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully