וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשייך תוקפת את עובדי פויכטונגר: מוטב לעובדים לשוב לעבודה - אחרת אין סיבה להמשיך בהקפאת ההליכים

גולן פרידנפלד

20.10.2002 / 10:24

העובדים החלו היום בשביתה בשל העדפתם את הצעת הרכישה של שלמה שמלצר על זו של שלמה אייזנברג; נאמן פויכטונגר ביקש 48 שעות בכדי להתארגן להליך ההתמחרות



ערך הדין אילן שביט, המייצג את נאמן פויכטונגר תעשיות, ביקש הבוקר מבית המשפט 48 שעות נוספות בכדי לבצע את ההתמחרות בין הצעות קבוצת שמלצר ולקבוצת שלמה אייזנברג, כך עולה מהדיון הסוער המתקיים בשעות אלו בבית המשפט המחוזי בתל אביב. שופטת בית המשפט המחוזי, ורדה אלשייך, תקפה בדיון את הצעד בו נקטו העובדים כאשר הכריזו על שביתה החל מהיום, וציינה כי "העובדים משחקים באבוקה ולא בגפרור, וטוב יעשו אם ישובו לעבודה, שכן אחרת אין סיבה להמשך בתהליך הקפאת ההליכים".



נאמן פויכטונגר תעשיות ציין היום כי מאז שבית המשפט איפשר לחברה לפעול תחת הקפאת הליכי,ם ירד היקף ההזמנות החדשות של פויכטונגר תעשיות בכ-50%, וכי לפרויקטים חדשים של החברה נדרשת החברה להעמיד ערבויות שלא ניתנות להשגה בשל מצבה של החברה. לפיכך, מציין הנאמן, זקוקה החברה לבעל בית שיזרים לחברה מזומנים על מנת שתוכל להמשיך ולפעול כעסק חי. עובדי החברה החליטו לנקוט בצעד חריף ולהשבית את החברה החל מהיום, בשל התנגדותם לרכישתה על ידי שלמה אייזנברג שהצעתו מקובלת על בנק לאומי . העובדים מעדיפים את הצעתו של שלמה שמלצר, עמו הגיעו להבנות לגבי המשך הפעלתה של החברה והעסקתם בחברה.



ביום רביעי האחרון הגיש שלמה איזנברג הצעה במתווה חדש לרכישת פויכטונגר תעשיות, לפיה ירכוש את השליטה בפויכטונגר תעשיות הכוללת 44.7% ממניות ההון וכ-60.7% מזכויות ההצבעה בשני חלקים.



את החלק הראשון (34.3%) מהמניות ירכוש אייזנברג תמורת מחיר מינימלי של 17 מיליון שקל. בנוסף לסכום זה ישלם אייזנברג תשלום נוסף התלוי בהונה העצמי, כך שאם וכאשר ההון העצמי על פי הדו"חות הכספיים השנתיים של פויכטונגר, בשנה כלשהי עד וכולל 2006, יהיה לפחות 70 מיליון שקל הוא ישלם 17 מיליון שקל נוספים. במידה וההון העצמי של פויכטונגר בסוף 2006 יהיה קטן מ-70 מיליון שקל, מציע אייזנברג נוסחת חישוב אחרת לתשלום התוספת על מחיר המינימום, והיא - תשלום תמורה השווה למכפלה של 17 מיליון שקל במנה המתקבלת מחלוקת הגידול בהון העצמי בין שנת 2006 ל-2002 בסכום ההפרש שבין 70 מיליון שקל לבין ההון העצמי בסוף 2002.



את יתרת המניות שבידי בנק לאומי (כ-10%) התחייב אייזנברג לרכוש באמצעות פרסום הצעת רכש ל5.5% ממניות אלא במחיר ההון העצמי של החברה בדו"חותיה לשנת 2002 כאשר לאחר ביצוע הצעת הרכש לה התחייב בנק לאומי להיענות ירכשו גם יתרת המניות שבידי הבנק באותו המחיר כך שהמיר המוערך של כל המניות הללו מוערך בכ-3-7 מיליון שקל תלוי בהון העצמי של החברה כפי שיתברר בדו"חות.



יום לאחר שאיזנברג הגיש את הצעתו הגיב שמלצר בהצעה משלו. שמלצר באמצעות עו"ד יוסי שם טוב שלח לנאמן מכתב בו הוא מציע להתמחר על פי הצעתו של אייזנברג ומציע שתי אלטרנטיבות.הראשונה היא כי סכום המינימום אותו ישלם שמלצר על פי המתווה של הצעת אייזנברג יהיה 18.5 מיליון שקל ולא 17 מיליון כמו בהצעת אייזנברג.החלופה השנייה אותה מציע שמלצר היא לוותר על החלק בהצעה לפיה תחושב תוספת התמורה על פי הנוסחה שמציע אייזנברג לפי הפער בין ההון העצמי של החברה בשנת 2006 לזה של 2002. במקום זאת מתחייב שמלצר לרכוש את 34.4% מהמניות תמורת 27 מיליון שקל, ובנוסף את יתרת המניות שירכשו מבנק לאומי במסגרת הצעת רכש הוא ירכוש במחיר של 3 מיליון שקל או במחיר ההון העצמי של מניות אלו לפי הגבוה מבין השניים. מכאן יוצא שקבוצת שמלצר מציעה, למעשה, לרכוש כבר עתה את החברה תמורת כ-30 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully