וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה תביעת כימ-טפקו נגד עו"ד אילן שביט ורו"ח חן ברדיצ'ב בגין חוב של מיזם לבידי ישראל שקרס

אמיר הלמר

29.10.2002 / 12:18

החברה סיפקה למיזם הלבידים חומרים בשווי כ-90 א' ש'; המיזם קרס משום שהמדינה לא עמדה בהתחייבויותיה; ביהמ"ש:"מי שעושה עסקים עם חברה שקשייה הכספיים ידועים - לוקח סיכון"



שופטת ביהמ"ש המחוזי בנצרת נאוה אפל-דנון דחתה לאחרונה תביעה של חברת כימ-טפקו כנגד עו"ד אילן שביט, ששימש כיו"ר הדירקטוריון של מיזם לבידי ישראל, ורו"ח חן ברדיצ'ב, ששימש כרו"ח של המיזם, וכן כנגד מנכ"ל המיזם מישל אביטל.



תביעת כימ-טפקו על סך כ-90 אלף שקל הוגשה לאחר שהחברה סיפקה למיזם חומרים כימיים והמיזם, אשר קרס בסוף חודש יולי השנה, לא שילם לה עבורם.



כזכור, מיזם לבידי ישראל הוקם בחודש פברואר השנה והורכב למעשה מחברות הלבידים הישראליות שנקלעו לקשיים - קלת אפיקים, תע"ל ולבידי אשקלון. לאחר קריסתם של שלושת המפעלים ומינוי מפרקים וכונסים, החליטו בתמ"ס לתכנן תוכנית הצלה. במסגרת התוכנית, הוחלט על מיזוג המפעלים לחברת לבידי ישראל, כאשר המפרק המפעיל של קלת אפיקים, עו"ד אילן שביט, יעמוד בראש המיזם המשותף.



כמו כן, התחייב התמ"ס להטיל היטל ביטחה על יבוא לבידים מסין ולאשר הלוואה בסך 14.5 מיליון שקל לצורך הפעלת המיזם. המיזם נסגר חצי שנה לאחר הפעלתו, לאחר שהמדינה לא עמדה בהתחייבויותיה, לא הטילה את היטל הביטחה ולא הזרימה את מלוא הכספים להם התחייבה. בעקבות סגירת, המפעל פוטרו 200 עובדיו.



חברת כימ-טפקו, שהגישה התביעה כנגד לבידי ישראל כאמור, ביקשה לחייב אף את נושאי המשרה של המיזם בכך שלא יידעו אותה בעת שהזמינו את המוצרים כי המשך הפעלת המיזם תלוי בהזרמת כספי הממשלה לצורך תשלום חובותיו.



הנתבעים טענו מנגד כי בעת ההתקשרות עם כימ-טפקו הם האמינו בתום לב כי המיזם יעמוד על רגליו בזכות הבטחות המדינה להעביר את הכספים במלואם ולהטיל את היטל הביטחה כפי שהובטח. הם טענו עוד כי בהפעלת המיזם הם הסתמכו על הסכם בכתב שנחתם בינם לבין המדינה ולא ציפו שההסכם לא יכובד.



ביהמ"ש דחה התביעה וקבע כי ניתן לתבוע מנהל הפועל כאורגן של חברה ולהטיל עליו אחריות אישית, אם אותו מנהל פעל בחוסר תום לב והציג מצגים מטעים בקשר עם יכולתה של החברה לבצע את ההסכם עליו חתם בשמה.



עם זאת, במקרה זה קובע ביהמ"ש כי לא היתה חובה על נושאי המשרה לתאר בפני הנושה את מצבה הכספי הרעוע של לבידי ישראל, שכן מצב זה היה ידוע בציבור תקופה ארוכה. "מי שעושה עסקים עם חברה שקשייה הכספיים ידועים, לוקח סיכון", קובע ביהמ"ש.



ביהמ"ש הוסיף כי אחריותה של לבידי ישראל אינה מוכחשת וכי כימ-טפקו תחליט באיזה צעדים תנקוט לאחר שהוגשה זה לא מכבר בקשת פירוק כנגד המיזם.



בקשת הפירוק של המיזם תידון בסוף נובמבר בביהמ"ש המחוזי בנצרת, כאשר חוב המיזם מוערך בכ-6 מיליון שקל, שעיקרו - משכורות לעובדים. כיום מתנהלים מגעים בין המדינה לנציגי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully