וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צורי דבוש מחליף מנכ"ל

עינב בן יהודה

6.11.2002 / 8:42

צורי דבוש ממנה מנכ"ל חיצוני לקליל תעשיות במקום אחיו לוי, ומקווה שמינוי זה יסייע "למקסם את הפוטנציאל הגלום בחברה", אותה רכש בשווי הגבוה בכ-300% ממחירה היום; * מלאכי אלפר מונה למנכ"ל קליל תעשיות * קליל: הפסד נקי של 8.7 מיליון שקל ברבעון השני * למרות ההפסדים



בראיון למגזין TheMarker לפני מספר חודשים, אמר צורי דבוש, בעל השליטה ויו"ר קבוצת קליל תעשיות , כי החברה מחפשת מנכ"ל קבוע, במקומו של אחיו לוי דבוש, שכיהן אז כמנכ"ל זמני של החברה - מנכ"ל ש"יעשה בקליל את מה שעשה לוי בקליל מוצרים". ומה שהצליח לוי לעשות לפי צורי הוא להעביר את קליל מוצרים, חברה בת של קליל תעשיות שלוי שימש כמנכ"לה, לרווח קטן אחרי רבעונים רצופים של הפסדים.



החברה האם, קליל תעשיות, עדיין לא מצליחה להגיע לרווחיות המיוחלת. החברה אותה רכש דבוש לפני למעלה משנה וחצי תמורת 97.7 מיליון שקל מדסק"ש , ממשיכה לסבול מהמיתון במשק ולרשום הפסדים כבדים. ברבעון השני של השנה דיווחה החברה על הכנסות של 47 מיליון שקל לעומת 54.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, ועל הפסד נקי של 8.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל ברבעון המקביל, והפסד של 3.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.



תמונת המחצית הראשונה של השנה מצביעה על שחיקה של 9% במכירות החברה ל-101.9 מיליון שקל. ההפסד הנקי במחצית הראשונה של 2002 הסתכם ב-12 מיליון שקל, לעומת 9.6 מיליון במחצית הראשונה של 2001. ההון העצמי של החברה, נכון לסוף הרבעון השני, עמד על 134.6 מיליון שקל.



צורי דבוש היה ממייסדי חברת הטכנולוגיה אמבלייז וממנהליה, אך עזב את החברה לאחר שמכר חלק ממניותיו במחירי השיא של בועת ההיי-טק. עם הכסף שקיבל, האמין דבוש שהוא רוכש את קליל במחיר מציאה במסגרת מכירת החיסול שביצעה דסק"ש בחלק מאחזקותיה, אך המציאות הוכיחה אחרת ועכשיו הוא מנסה להבריא את החברה.







את אחיו הבכור לוי, מינה צורי דבוש לתפקיד כאות תודה. למגזין TheMarker, סיפר דבוש לפני מספר חודשים: "כשהשתחררתי אחי הלווה לי 10,000 שקל ונתן לי חדר עם מחשב. היום, 15 שנה אחרי, אפשר לומר שהוא החזיר את ההשקעה". לוי אכן החזיר את ההשקעה, ומשך משכורת שנתית של כ-800 אלף שקל.



ההצלחה של לוי בקליל מוצרים לא הצליחה לשכפל את עצמה בחברה האם, וצורי, שמבקש לחתוך את ההפסדים, מאמין כעת כי מינויו של מנכ"ל חדש, קבוע, לאחר תחלופה לא מועטה, יסייע בהשגת יעד זה.



החיפוש הגיע לסיומו, כך מקווים בקבוצה, עם שיגור ההודעה אתמול על מינויו של מנכ"ל חדש - מלאכי אלפר. אלפר, לשעבר מנהל בכיר בחיפה כימיקלים ובתעשיות פטרוכימיות, יחליף את לוי דבוש ששימש כמנכ"ל זמני של קבוצת קליל מינואר השנה, לאחר שהחליף את משה רייך, שהספיק למלא את התפקיד רק 6 חודשים, ונכנס לתפקיד כחודשיים לאחר שדבוש רכש את השליטה בחברה.



הציפיות שתולה צורי דבוש באלפר גבוהות. בהודעת החברה מאתמול מסביר דבוש את הצורך במנכ"ל חדש באופן הבא: "מטרתם של השינויים בהנהלת החברה הינם להצעיד את החברה קדימה על ידי שכירת שירותיו של מנהל מקצועי בעל ניסיון עשיר ורב בתעשייה הישראלית. על ידי שכירת שירותיו של מלאכי אלפר, ניתן יהיה למקסם את הפוטנציאל הגלום בחברה".



וכשדבוש מדבר על לצעוד קדימה, הוא מתכוון על ניסיון לעצור את הירידה המתמשכת בשוויה של מניית החברה. בשנה האחרונה הוא רואה כיצד ההשקעה שלו ביצרנית האלומיניום מאבדת אחוזים רבים מערכה.



במארס 2001 השלימו האחים צורי ולוי דבוש רכישת 67.5% ממניות קליל תעשיות. את המזומנים לביצוע העסקה הביא צורי דבוש, שהרוויח ממכירת מניות אמבלייז כ-45 מיליון דולר. דבוש שילם אז מחיר של 73.3 שקל למניה, שהיה גבוה בכ-60% מהמחיר של כ-45 שקל בו היא נסחרה בבורסה של תל אביב. היום נסחרת מניית החברה במחיר של 18 שקל, שמשקף לחברה שווי של פחות מ-40 מיליון שקל. המשמעות היא שדבוש שילם עבור החברה מחיר הגבוה בכ-300% מהמחיר בו היא נסחרת היום.



למרות המינוי החדש, אין מה לדאוג ללוי דבוש, שימשיך לכהן כמנכ"ל החברה הבת קליל מוצרים. משכורתו, ככל הנראה, לא תקטן בעקבות השינוי במעמדו. עבור כהונתו כממלא מקום מנכ"ל קבוצת קליל הוא לא זכה לשכר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully