וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS ורבורג מוריד ההמלצה למרקורי ל"החזק": "המניה קרובה למחיר היעד בו נקבנו"

שירלי יום-טוב

8.11.2002 / 19:36

"אנו בהחלט יכולים לראות את המניה נסחרת במחיר 32 דולר, אך באותה מידה אנו גם יכולים לראות נסיגה ל-20 דולר; תוצאות חזקות ברבעון הרביעי מגולמות כבר במחיר המניה";



בבית ההשקעות UBS ורבורג החליטו להוריד את ההמלצה למניית מרקורי מ"קנייה" ל"החזק" למרות השבחים שמרעיף צוות האנליסטים על החברה. "המניה מתקרבת למחיר יעד של 28 דולר בו נקבנו לטווח של 12 חודשים. אנו מאמינים כי גם אם תוצאות הרבעון הרביעי יהיו חזקות, הרי שאלו כבר מגולמות היום במחיר המניה", אמרו האנלסיטים ג'ורדן קליין, גרג מוסקוביץ' ויונתן הלף.



למרות הורדת ההמלצה, הם מציינים מספר נקודות חיוביות בקשר לחברה. אחת מהן היא שמרקורי הצליחה להציג תוצאות טובות ברבעונים האחרונים, זאת על רקע סביבה גועשת המאופיינת בחוסר ודאות. נקודה נוספת היא התחזיות שסיפקה החברה לתוצאות הרבעון הרביעי, אלו מרשימות את האנליסטים.



מרקורי ציינה כי היא צופה גידול של 7%-17% בהכנסות הרבעון הבא לרמה של 105-115 מיליון דולר וגידול של 6%-38% ברווח הנקי למניה. "אנו יודעים כי הנהלת החברה נוקטת בתחזיות שמרניות וכי אם היה לה ספק שלא תוכל להציג את המספרים האלה על סמך העסקים כיום, היא לא היתה מספקת תחזית מעודדת שכזו", הם אומרים. יחד עם זאת, הם נותרים סקפטיים משהו ואומרים כי לא סביר שהחברה תעמוד בטווח העליון של התחזית.



"הצפיות של מרקורי גבוהה בהרבה ביחס לחברות אחרות בתחום המוכרות תוכנה. נתון זה, בשילוב עם פוטנציאל הצמיחה ברבעון הרביעי, בהחלט מצדיק את הערכת היתר לה זוכה כיום החברה", הם אומרים.



אולם, הם מציינים כי הזינוק שרשמה המניה לאחרונה - 70% מתחילת אוקטובר, ו-16% מאז פירסמה את הדו"חות לרבעון השלישי ב-17 לאוקטובר, מביא את החברה להיסחר במכפיל רווח של 34
וקשה יהיה להצדיק מחיר גבוה יותר באופן משמעותי של המניה.



"אנו בהחלט יכולים לראות את מניית מרקורי נסחרת במחיר של 32 דולר, המשקף מכפיל של 40, אך באותה מידה אנו גם יכולים לראות נסיגה לרמה של 20 דולר".



מחיר היעד של מרקורי, 28 דולר כאמור, משקף מכפיל של 35 על תחזית הרווח של 80 סנט למניה לשנת 2003. האנליסטים מציינים כי הערכה זו גבוהה ב-35%-40% מאלו של חברות אחרות בתחום, אך היא מוצדקת לדעתם בשל התוצאות הכספיות הקונסיסטנטיות שהחברה הציגה. כך או כך, מניית מרקורי מגיבה היום בירידה של 1.3% למחיר של 26.4 דולר.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully