וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה אישר המיזוג בין אלתא לאלישרא בתנאים מגבילים

אמיר הלמר

10.11.2002 / 10:12

הנימוק העיקרי לאישור המיזוג היה כי לחברות לקוח עיקרי אחד בישראל - משרד הביטחון; מנגד, סירב לפטור את הסכם שיתוף הפעולה המקיף אשר נחתם על ידי החברות



הממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד דרור שטרום, אישר בתנאים מגבילים מיזוג בין אלתא מערכות לבין אלישרא מערכות אלקטרוניות בע"מ.



במסגרת העסקה שנחתמה לפני כמה חודשים תרכוש אלתא מערכות אלקטרוניות, חברה בת של התעשייה האווירית, 30% מאלישרא מערכות אלקטרוניות מקבוצת כור , לפי שווי שוק של 330 מיליון דולר לאלישרא. אלתא תשלם להנהלת כור 99 מיליון דולר, ותקבל אופציה לרכישת 8% נוספים מאלישרא.



הנימוק העיקרי לאישור המיזוג היה כי לחברות לקוח עיקרי אחד בישראל - משרד הביטחון. בידי משרד הביטחון הכוח להכתיב לחברות את תנאי העסקות השונות.



מנגד, סירב הממונה לפטור את הסכם שיתוף הפעולה המקיף אשר נחתם על ידי החברות בהיותו הסדר כובל. ההסכם הינו לשיתוף פעולה אסטרטגי למניעת תחרות בין החברות מול לקוחות פוטנציאליים, ולפיתוח משותף של טכנולוגיות ללוחמה אלקטרונית. שטרום קבע כי ההסכם יצומצם וכל שיתוף פעולה עתידי ייבחן לגופו.



במסגרת הדיונים לאישור המיזוג, העלתה חברת אלביט את החשש כי המיזוג יחסום בפניה האפשרות להתמודד בעתיד במכרזים של השבחות פלטפורמות מוטסות בהם נדרשת גם מערכת ל"א, ורכיבים נוספים המיוצרים על ידי החברות. כדי להפיג חששות אלו קבע הממונה תנאים למיזוג לפיהם תחוייב אלשירא להמשיך לספק לאלביט מערכות ל"א ורכיבים נוספים הדרושים לאלביט בתחום המל"טים, בתנאים סבירים המקובלים אצל אלישרא.



עוד נקבע כי אלתא ואלישרא לא יקבעו כי החבירה ביניהם לצורך פרויקט זה או אחר תהא על בסיס בלעדי דבר אשר יש בו למנוע חבירה של אלישרא עם אלביט.



תנאים נוספים שנקבעו למיזוג היו כי נציגי אלתא באלישרא לא יינכחו בדיונים ולא יצביעו בהחלטות שעניינן עסקות בין אלישרא לבין אלביט; לא ימונה אדם המשמש כנושא מישרה או עובד של אלתא או של התעשייה האווירית לנושא מישרה בחברת בת של אלישרא, המספקת רכיבים לתחום המל"טים בו עוסקת אלביט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully