וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה ערבות מדינה לתעש - בגובה של 25 מיליון שקל

צבי זרחיה

26.11.2002 / 7:37

יו"ר ארגון העובדים: ערבות המדינה מיותרת, תעש עומדת בפני כונס ומפרק; סמנכ"ל הכספים: כל יום שעובר מבלי שתוכנית ההבראה מיושמת עולה לחברה מיליון שקל



ועדת הכספים אישרה אתמול העמדה של ערבות המדינה לתעש, בגובה של 25 מיליון שקל. ח"כ אפי אושעיה (עבודה) ויו"ר ההסתדרות ח"כ עמיר פרץ (עם אחד), וכן עובדי תעש והנהלתה, דרשו מהוועדה להימנע מאישור הארכת הערבות כדי לקדם במהירות את אישור הסכם ההבראה שעשוי לחלץ את החברה מקשייה.



פרץ אמר כי "אין לאשר את ערבויות המדינה, שנועדו לדחות פתרון כולל שימנע לא רק את פיטוריהם של 3,700 עובדי החברה, אלא גם את התמוטטות 15 אלף המשפחות שמוצאות את פרנסתן מסביב לתעש".



לדברי פרץ, שמתנגד להפחתת תנאי הפרישה של עובדים פורשים, עדיין לא נחתם הסכם בין התעשיה הצבאית להסתדרות, עקב מחלוקת על הסכמי הפרישה.



ח"כ אושעיה אמר כי יש לתמוך בתוכנית ההבראה שעשויה להבריא את החברה. יו"ר ארגון עובדי תעש, משה אבן שוע, אמר כי ערבות המדינה מיותרת וכי תעש עומדת בפני כונס ומפרק. הוא ביקש מהוועדה ללחוץ על משרד האוצר לאשר את הסכם ההבראה.



סמנכ"ל הכספים של תעש, רונן וולפמן, אמר כי בחברה יש הנהלה חדשה שמתמודדת עם חובות בהיקף של 3 מיליארד שקל. לדבריו, כל יום שעובר מבלי שתוכנית ההבראה מיושמת עולה לחברה מיליון שקל.



יו"ר תעש, אריה מזרחי, אמר כי בחברה הצטברו הזמנות בשיעור שלא היה כמותו, המגיע ל-1.5 מיליארד דולר. ואולם לנוכח מצבה של תעש מבטלים הספקים חוזים והזמנות.



בעקבות הדברים הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), כי ביום שני תקיים הוועדה דיון חירום מיוחד על הסכם ההבראה לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully