וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכלבסקי קיים שימוע לוועד עובדי בנק ישראל בעניין מענק ההתייעלות

חיים ביאור

22.1.2003 / 7:48

800 עובדי הבנק לא קיבלו באוקטובר 2002 את המענק עבור הרבעון האחרון של 2002; סכום המענק:4,500-15 אלף שקל לעובד בכיר



הממונה על השכר והסכמי העבודה באוצר, יובל רכלבסקי, קיים אתמול שימוע לוועד עובדי בנק ישראל, בראשותו של בני זנגילביץ, במטרה לאפשר לוועד להשמיע את נימוקיו נגד החלטתו על ביטול מענק ההתייעלות שמקבלים עובדי הבנק מדי רבעון.



על פי החלטת רכלבסקי, 800 עובדי הבנק לא קיבלו באוקטובר 2002 את המענק עבור הרבעון האחרון של 2002; סכום המענק לרבעון נע בין 4,500 שקל לעובד זוטר ועד ל-15 אלף שקל לעובד בכיר.



בדיון שבו השתתפו, בין היתר, מזכיר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות, ציון שמע, והממונה על האכיפה באוצר, שמואל נחמני, הודיע רכלבסקי כי יפרסם בימים הקרובים את החלטתו הסופית בעניין.



להערכת בכירים באוצר, השימוע לא שינה את החלטתו העקרונית של רכלבסקי, לבטל את המענק. לדבריהם, השאלה העומדת על הפרק היא אם הממונה יחליט על ביטול המענק למפרע, דבר שיחייב לנכות את סכום המענק ששולם בשנים האחרונות משכרם של העובדים, או שביטול המענק ייכנס לתוקף רק מעתה ואילך.



נציגי העובדים טענו כי על תשלום המענק סוכם בתמורה לתוכנית התייעלות שיושמה בבנק בראשית שנות ה-80, ובמסגרתה צומצם מספר העובדים ב-40%. לטענתם, תשלום המענק מעוגן בכל הסכמי העבודה הקיבוציים שנחתמו במשך השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully