וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: AIG צונחת ב-8.9% ומובילה את מדד דאו לירידה; אלקטל מושכת לירידות במגזר ציוד התקשורת

דפנה מאור

4.2.2003 / 16:50

סיסקו יורדת ב-2.5% לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני; קולגייט פלמוליב עולה בעקבות תוצאות טובות מהצפוי



איתותי מלחמה משר החוץ האמריקאי הובילו לאווירה שלילית בקרב המשקיעים במניות. מניות הטכנולוגיה בוול סטריט רושמות ירידות בעקבות תחזית קשה של אלקטל, ומניות הבלו צ'יפ נסוגות בעקבות הודעת ענקית הביטוח AIG על הפרשה של 1.8 מיליארד דולר.



שר החוץ קולין פאואל אמר אתמול כי "ארה"ב לא תימנע ממלחמה, אם תהיה זו הדרך היחידה לפרק את עיראק מנשקה". פאואל עתיד להציג בפני האו"ם מחר מידע מודיעיני, המוכיח את טענת ארה"ב כי עיראק מוליכה שולל את פקחי האו"ם. עם זאת, אמר פאואל כי אין עדויות ל"אקדח עשן". דבריו נתפסו כניסיון להפחית את הציפיות מהממצאים בדו"ח שלו.



אלקטל נתנה את האות לירידות במגזר ציוד התקשורת. ברבעון הרביעי של 2002 רשמה יצרנית ציוד התקשורת הצרפתית הפסד נקי של 1.12 מיליארד יורו (1.2 מיליארד דולר), בהשוואה להפסד של 1.5 מיליארד יורו בתקופה המקבילה. עבור 2003 אין לחברה בשורות טובות. לדברי סמנכ"ל הכספים של החברה, תהיה 2003 עוד שנה קשה, והכנסות החברה ייפלו ב-30% ברבעון הראשון.



אלקטל יורדת ב-3.1%; נורטל ב-4.6%; לוסנט ב-3.3%. מניית יצרנית רכיבי התקשורת האופטית קורנינג (סימול GLW) נופלת ב-14.6%, לאחר שאלקטל אמרה כי חטיבת האופטיקה שלה, אופטרוניקס, עשויה להימכר בשל הידרדרות עסקיה.



עוד חברת טכנולוגיה שממקדת עניין היום היא סיסקו , יצרנית ציוד התקשורת האמריקאית, הצפויה לדווח על תוצאות היום לאחר הסגירה. סיסקו צפויה לרשום צמיחה של 44% ברווח למניה, אולם הכנסותיה צפויות לרדת ב-2%. עניין רב יהיה בדבריו של המנכ"ל ג'ון צ'יימברס לגבי העתיד, אולם ככל הנראה ידווח על צפיות נמוכה, כפי שעשה ברבעונים קודמים. הסיכויים כי יהיו בפיו בשורות טובות לקהל המשקיעים או לתעשיית ציוד הרשתות כולה הם נמוכים למדי. מניית סיסקו יורדת ב-2.5%.



ענקית הביטוח האמריקאית AIG (סימול AIG) תרשום הפרשה של 1.8 מיליארד דולר עבור הרבעון הרביעי, במטרה להגדיל את יתרותיה לכיסוי תביעות פיצויים ועלויות משפטיות של לקוחותיה. מניותיה נופלות ב-8.9% ומושכות את מדד דאו לירידה.



לדברי יו"ר החברה, מוריס גרינברג, החברה מצאה כי תביעות משפטיות שהוגשו נגד מבוטחות שלה הגיעו לרמות שיא בתדירותן ובחומרתן בשנת 2002. התייקרות בעלויות רפואיות היתה סיבה נוספת לגידול בעלויות של חברות הביטוח.



קולגייט-פלמוליב , יצרנית מוצרי הצריכה והטיפוח, עולה ב-1.3% לאחר שרשמה גידול של 15% ברווחי הרבעון הרביעי, בזכות הצלחת מכירות של מוצרים חדשים.



יצרנית התרופות אלי לילי (סימול LLY) השיקה היום באירופה את התרופה סיאליס לטיפול באין אונות. התרופה, שפותחה בשיתוף אייקוס, תתחרה בויאגרה של פייזר, ולילי מקווה כי תהיה רב מכר. מנייתה יורדת ב-1.2%; המתחרה פייזר יורדת ב-1.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully