וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום דורש להטיל פיקוח על מחיר הודעת SMS נכנסת לרשת סלולרית

הדר חורש

9.2.2003 / 7:34

חברות הסלולר תיאמו ביניהן מחיר קבוע הנגבה ממי ששולח הודעת SMS למנוי של רשת סלולר אחרת; הסעיף תורם להן הכנסות של עשרות מיליוני שקלים בשנה



הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, דורש להטיל פיקוח על מחיר הודעת טקסט (SMS) נכנסת לרשת סלולרית. בהסכמים בין חברות הסלולר נקבע שחברה המעבירה למנוי שלה SMS ממנוי של רשת אחרת - תגבה 45 אגורות, מעבר לתשלום שגובה הרשת ממנה נשלחה ההודעה. שני התשלומים נגבים מהמנוי אשר יזם את העברת ה-SMS. עלות שליחת SMS בתוך רשת סלולרית היא כ-28 אגורות, בהתאם למסלולים השונים שמציעות חברות הסלולר.



במשרד התקשורת ובלשכת הממונה מבקרים את ההסכמים, הקובעים תעריף גבוה יחסית ואחיד עבור שליחת SMS אל מחוץ לרשת הסלולרית, שגובש תוך הסכמה בין החברות. לפני שבועיים שלח הממונה לחברות הסלולר הודעה הקובעת שההסכמים בהם נקבע מחיר השלמת העברה של SMS הם הסכמים כובלים; הכרזה זו מניחה את התשתית החוקית להתערבות הממונה בהסדרים וקביעת מחירים מרביים לשירות זה.



ההסדר מאפשר לחברת הסלולר לגבות מחיר תמורת שירות למנוי שאינו המנוי שלה - ולכן אין לחברה תמריץ לגבות מחיר מופחת. יכולתן של חברות הסלולר לקבוע את המחיר תוך הסכמה ביניהן מונעת כל אפשרות לתחרות.



גם במשרד התקשורת סבורים כי יש להתערב בקביעת המחירים של העברת SMS בין הרשתות, כפי שהמשרד התערב בעבר במחירים שנגבו עבור שיחות בין רשת סלולרית אחת לשנייה. מזה כמה חודשים מקיים המשרד התדיינות עם החברות על מחירי ה-SMS, אך בינתיים עוד לא גובשה החלטה להתערב בקביעת המחיר. שטרום אמר בסוף השבוע כי לא יתערב בדיונים עד להשלמת העבודה במשרד התקשורת.



הכנסות החברות הסלולריות משירותי SMS נאמדות בכ-300 מיליון שקל בשנה. הכנסות אלה מהוות כ-3% מסך כל ההכנסות של החברות. רק ב-2002 התחילו חברות הסלולר לשרת מנויים המבקשים להעביר הודעות בין רשתות, וחלק גדול מהמנויים כלל אינם מודעים לאפשרות זו. על פי ההערכות, מסתכמות ההכנסות של החברות מהשלמת העברת SMS בכמה עשרות מיליוני שקלים בשנה. מחיר העברת SMS בתוך הרשתות הוא כמחצית ממחיר דקת זמן אוויר בסלולר, שהוא 0.49-0.59 שקלים, בהתאם למסלולים השונים של החברות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully