וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה חדה בתפוקה התעשייתית בגרמניה בדצמבר

דפנה מאור

10.2.2003 / 14:16

נפילה של 2.6% בתפוקה לעומת נובמבר - החדה ביותר מזה ארבע שנים; הנתון מצטרף לשורת סימנים המעידים שגרמניה מועדת למיתון בתקופה הקרובה



התפוקה התעשייתית בגרמניה נפלה ב-2.6% בחודש דצמבר לעומת נובמבר, דיווח משרד הכלכלה והעבודה של המשק הגדול ביותר בגוש היורו. היתה זו ירידה חודשית רביעית ברציפות, והחדה ביותר שנרשמה מזה ארבע שנים. ביחס לשנה הקודמת נרשמה ירידה של 0.5%.



הנתון מצטרף לשורה של סימנים המעידים שגרמניה מועדת למיתון בתקופה הקרובה. חברות התעשייה הגדולות בגרמניה דיווחו על ירידה בביקוש למוצריהן, ובעקבות זאת צמח התוצר הגרמני ב-2002 בקצב האיטי ביותר מזה עשור. התפוקה התעשייתית מרכיבה רבע מכלל התוצר הגרמני, ששוויו 2 טריליון דולר.



שר הכלכלה והעבודה הגרמני הוריד בשבוע שעבר את תחזית הצמיחה שלו לשנת 2003 ל-1%. המצב הכלכלי הגרוע הוביל לתבוסה של הקנצלר גרהרד שרדר בבחירות האזוריות, בשל כוונתו להעלות מסים כדי לעמוד ביעדי הגירעון של האיחוד האירופי.



לפי הערכות כלכלנים מבנקי השקעות מובילים, הייסוף של 3% ביורו מתחילת השנה ו-19% בשנת 2002 מכביר את קשייהם של היצואנים מגוש היורו, הנאבקים זה מכבר בצמיחה חלשה בשווקים הגלובליים.



ביום שישי דווח כי התפוקה התעשייתית בבריטניה נפלה בשנת 2002 ב-4%. היתה זו הירידה החדה ביותר בתפוקה מזה 11 שנים, לאחר שהליש"ט יוספה ב-11.8% מול הדולר במהלך השנה.



הבנק המרכזי של אירופה הותיר אתמול את הריבית בגוש היורו ללא שינוי. הריבית הורדה לאחרונה ב-5 בדצמבר ל-2.75%. כלכלנים מעריכים כי הבנק ייאלץ לפעול בקרוב להוריד את הריבית, כדי למנוע הידרדרות למיתון. ביום חמישי יפרסם הבנק דו"ח חודשי, בו יפורט מצבו הכלכלי של גוש היורו -כולל סיכונים לצמיחה.



בבריטניה, מהאיתנות במשקי האיחוד האירופי, הוריד הבנק המרכזי את הריבית ביום חמישי האחרון ברבע אחוז, בשל סימנים להאטה חריפה בצמיחה. גורם נוסף העשוי להניע את הבנקים המרכזיים של מדינות אירופה להוריד את הריבית הוא איום המלחמה בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully