וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי.פי מורגן ממליץ לעבור מאג"ח למניות

דפנה מאור

13.2.2003 / 12:39

JPM סבור כי חבילת התמריצים הכלכליים של בוש תהיה בעלת השפעה חיובית חזקה; מזהיר מפני השקעה במניות ביפאן

האסטרטג הגלובלי של מחלקת ניהול הנכסים של ג'יי.פי מורגן, אמר כי מוטב למי שהשקיע באג"ח בשלוש השנים האחרונות לעבור למניות. כריס טרייסי אמר כי שוק המניות ספג את הפגיעה הפראית ביותר לעומת שוק האג"ח במהלך שלוש השנים האחרונות. עם זאת הזהיר האסטרטג כי על המשקיעים לא להיפטר לגמרי מאג"ח כדי לגדר את הסיכונים שלהם.

מי שרוצה להמר כנגד מה שקרה בשלוש השנים האחרונות, צריך להמר על מניות ונגד אג"ח, אמר טרייס במצגת למנהלי הקרנות של ג'יי.פי מורגן. ההפרש בין התשואות על מניות ואג"ח קרוב לרמה שלא נראתה מאז שנות השישים המוקדמות, אמר טרייסי. לדבריו, הצמיחה הקטנה בדיווידנדים הפכה השקעה במניות דומה להשקעה באג"ח.

הערכותיה של מחלקת הקרנות של JPM מתבססות על הנחה כי חבילת התמריצים הכלכליים של הנשיא בוש תהיה בעלת השפעה חיובית חזקה במחצית השנייה של השנה. אולם חבילת התמריצים עדיין לא זכתה לאישור בתי הנבחרים, והשבוע קיבלה ביקורת מצידו של נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן.

JPM מעריך כי שוקי סין ואסיה ייהנו מעליות במהלך 2003, אך מזהיר מפני השקעה ביפאן במילים, "אם אתם חושבים על השקעה במניות יפאניות, תעשו מקלחת קרה".

הדירקטור המנהל של מחלקת האג"ח של החטיבה, JF אסט מנג'מנט, אמר כי עלייה בתשואות האג"ח ב-2003 צפויה להיות מתונה, גם אם הצמיחה הכלכלית תתאושש ותהיה מעל 3% במחצית השנייה. הוא המליץ על השקעה באג"ח אירופיות יותר מאשר באג"ח אמריקאיות.



שוק האג"ח האמריקאי נהנה בשנתיים האחרונות ממרוץ עליות עז במקביל לנפילת שוקי המניות. התשואות על האג"ח הממשלתיות הגיעו במהלך 2002 לשפל של עשרות שנים, ועוררו חשש מפני פקיעתה של בועת האג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully