וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS: לאומי והפועלים לא יחלקו דיווידנד גם השנה; שוב מנמיך את תחזיות הרווח שלהם

אמיר טייג

25.2.2003 / 10:20

מפחית את מחיר היעד ללאומי ל-5.2 ש' - כ-23% מעל מחיר השוק, ואת מחיר היעד להפועלים ל-7.75 ש' - כ-27% מעל שוויה; "מעריב": ברנע: הפועלים שווה יותר מהונו העצמי * להמן: רווחיות הבנקים ב-2003 לא תאפשר דיווידנדים (ארכיון)



"הנתונים המקרו כלכליים המתפרסמים לאחרונה מצביעים על החמרה במצבה הקשה של כלכלת ישראל. הרעה זו תבוא לידי ביטוי בירידה חדה בתוצאות הבנקים הגדולים בישראל", כך כותבים האנליסטים סטיבן לוי, כריסטופר מאלין ודומיניק וואט מבית ההשקעות יו.בי.אס ורבורג. לפיכך, מפחיתים ביו.בי.אס את תחזית הרווח של שני הבנקים הגדולים.



כדרכם בעבר, מפחיתים ביו.בי.אס בשיעור חד יותר את רווחי בנק לאומי , אשר מהווה להערכתם השקעה פחות אטרקטיווית בהשוואה לבנק הפועלים . סטיבן לוי מפחית את תחזית הרווח של בנק לאומי לרבעון הרביעי לרמה של 63 מיליון שקל, וזאת לעומת תחזית קודמת לרווח שעמדה על 133 מיליון שקל. את תחזית הרווח של בנק הפועלים הוא מנמיך גם, אך בשיעור קל בלבד. לוי מנמיך את הרווח הצפוי למניה מ-58 אגורות למניה ל-56.7 אגורות למניה.



בסיכום שנתי, לוי צופה כי הרווח של בנק הפועלים יסתכם בכ-708 מיליון שקל והרווח של לאומי - ב-485 מיליון שקל. תחזיות אלו מעריכות כי יחס הלימות ההון של שני הבנקים עומד להשתפר קלות בשנת 2003. למרות זאת, משנים ביו.בי.אס את הערכתם לגבי מדיניות הדיווידנדים של הבנקים. נוכח המציאות הכלכלית, מצטרפים בביו.בי.אס להערכות כי המפקח על הבנקים לא יראה בעין יפה חלוקת דיווידנדים גם בשנת 2003, לאחר שעצר את הדיווידנדים בשנת 2002. עד כה העריכו כי הבנקים יחלקו כ-30% מרווחיהם כדיווידנד.



הירידה ברווח הצפוי של שני הבנקים נובעת מהחמרת עמדתו של לוי לגבי ההפרשות לחובות מסופקים שהבנקים צפויים לרשום ברבעון הרביעי. לגבי בנק לאומי, מעריכים ביו.בי.אס כי שיעור ההפרשה ביחס להיקף האשראי יגיע ל-1.14%, וזאת לעומת שיעור של 1.09% בתחזית הקודמת. לעומת זאת, בהפועלים צופים ביו.בי.אס שיעור נמוך יותר של הפרשות, אך גם כאן הם מחמירים בהערכותיהם. לוי צופה הפרשה של 1% מהיקף האשראי לעומת 0.96% בהערכתו הקודמת.



אומנם ביו.בי.אס לא משנים ההמלצה לשני הבנקים ומותירים אותה על "נייטרלי" לבנק לאומי ו"קנייה" לבנק הפועלים. הם מעלים, לעומת זאת, את רמת הסיכון של המלצתם, מרמה של 1 לרמה של 2. את מחירי היעד לשתי המניות מנמיכים ביו.בי.אס אך בשיעור קל יחסית. מחיר היעד לבנק לאומי הורד מ-5.25 שקלים ל-5.2 שקלים - כ-23% מעל מחיר השוק. את מחיר היעד של בנק הפועלים הם מנמיכים מרמה של 8.9 שקלים ל-7.75 שקלים - כ-27% מעל מחיר השוק.



"מעריב": פרופ' אמיר ברנע מאמין בהפועלים



פרופ' אמיר ברנע, אשר הכין לפני כארבעה חודשים הערכת שווי לבנק הפועלים, חוזר על טענתו כי בנק הפועלים שווה יותר מהונו העצמי. כך מפרסם היום יהודה שרוני ב"מעריב".



שרוני כותב כי ברנע יביע עמדה זו בהערכת שווי עדכנית שתפועבר בקרוב לידי תעשיות מלח. הונו העצמי של הבנק עמד ברבעון השלישי של 2002 על 13.7 מיליארד שקל ולהערכת ברנע, שוויו גבוה לפחות ב-20% מהונו העצמי. ברנע מבצע הערכת השווי לפי שיטת תזרים המזומנים והרווחיות המתעלמת מהגישה הנכסית שמחשבת את שחיקת מחירי המניה בבורסה לכ-50% מהונו העצמי של הבנק.



ברנע סבור, לפי דיווחו של שרוני, כי הפער בין ההון העצמי לשוויו בבורסה נובע מגישת המשקיעים שלפיה הבנק לא נותן ביטוי נאות לערכו האמיתי של תיק האשראי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully