וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין התחזק ל-120.25 ין לדולר על רקע ציפיות להקפאת מסים על רווחי הון ביפאן

דפנה מאור

15.4.2003 / 8:45

היורו נחלש ל-1.076 דולר למרות חששות מהמתיחות עם סוריה; דו"חות טובים של חברות בוול סטריט תמכו בדולר



הין התחזק הבוקר מול הדולר, ורשם עלייה לשער של 120.25 ין לדולר לעומת 120.40 ין אמש, לאחר שדובר ממשלת יפאן אמר נשקלת אפשרות להקפיא את המסים על רווחי הון ודיווידנדים לשנה אחת. הדולר, מנגד, זכה לתמיכה מול היורו לאחר ששר האוצר של ארה"ב אמר כי הוא תומך במדיניות הדולר החזק, ולאחר תוצאות רבעוניות טובות של כמה מהבנקים הגדולים בארה"ב. היורו נסוג ל-1.076 דולר לעומת 1.0775 דולר אמש.



מהלך הקפאת המסים ביפאן נתמך על ידי פדרציית העסקים היפאנית, איגוד מנהלי התאגידים ולשכת המסחר של יפאן, אשר פנו בבקשה לממשלה אתמול. דובר בכיר של הממשלה אמר כי הבקשה תישקל. יישומן של ההקלות עשוי לעודד חברות ויחידים להשקיע בשוק המניות, ובעקבות זאת נרשמו הבוקר עליות בבורסת טוקיו.



על הדולר פועלים עתה כוחות מנוגדים. המתיחות הגוברת בין ארה"ב לסוריה, על רקע תביעת ארה"ב כי סוריה תפרוק את נשקה הכימי ותסגיר מדעני נשק עיראקיים, חותרת תחת הדולר. מנגד, תמכו בדולר שלל גורמים: עליות במדדי המניות בוול סטריט אמש, דו"חות כספיים טובים של הבנקים הגדולים בארה"ב, ודברי תמיכה של שר האוצר, ג'ון סנואו.



סנואו שב ואישר אמש את תמיכתו בדולר חזק, וציין כי מטבע אמריקאי חזק הוא אינטרס לאומי של ארה"ב. סנואו, אשר אמר את הדברים בתום נאום שנשא בעיר אינדיאנפוליס, ציין כי כמו קודמיו בתפקיד הוא מאמין בדולר חזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully