וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניטגרופ הישראלית של איתי כוכבי נרכשה על ידי סנדנט האמריקאית; מקורות: שווי העסקה - כ-8 מ' ד'

צורי דאר

24.4.2003 / 11:56

בחברה הושקעו עד כה כ-8 מיליון דולר; כוכבי היה ממייסדי קומפי שהונפקה בבורסה בת"א ונקלעה לקשיים



חברת הענק האמריקאית סנדנט (Cendant Corporation) הודיעה בשבוע שעבר כי חטיבת שירותי התיירות שלה רכשה את הטכנולוגיה והפעילות של חברת הסטארט אפ הישראלית ניטגרופ (Neat-Group), העוסקת בפיתוח חבילות דינאמיות לתיירות.



הפרטים הפיננסיים של העסקה לא נמסרו, אולם על פי סנדנט, מדובר בעסקה שאינה מהותית עבורה, והיא תושלם, על פי התוכנית, במהלך הרבעון הנוכחי.



מקורות בתעשייה העריכו כי שווי העסקה הוא כשווי הסכומים שהושקעו בחברה עד כה - כ-8 מיליון דולר.



הטכנולוגיה של ניטגרופ הינה מנוע חיפוש המאפשר ללקוחות לבנות לעצמם חבילות תיירות, הכוללות טיסות, מלונות, השכרת רכב ועוד, בהתאמה אישית. על פי ניטגרופ, הטכנולוגיה מאפשרת לחסוך עד 30% מעלויות העסקה בהשוואה לחבילות שפריטיהן נרכשו בנפרד. סנדנט מתכוונת להטמיע את הטכנולוגיה של ניטגרופ באתר CheapTickets.com ובשאר עסקי התיירות שלה.



ניטגרופ נוסדה ב-1999 על ידי איתי כוכבי ואביו יגאל כוכבי, שאף ייסדו את חברת קומפי, שעסקה בפיתוח מקלדות לילדים ופעוטות. קומפי גייסה באמצע 1997 כ-100 מיליון שקל בהנפקה בבורסה בתל אביב לפי שווי של יותר מ-320 מיליון שקל, אולם שווי החברה צנח מיד לאחר ההנפקה בכ-70% והיא נקנתה על ידי מישור החוף וקבוצת שמרוק לאחר שנקלעה לקשיים במכירות של המקלדות שייצרה. כוכבי, שפוטר כחלק ממהלך הרכישה, הצליח להיחלץ מתפקיד המנכ"ל עם כ-10 מיליון שקל.



בניטגרופ הושקעו, כאמור, כ-8 מיליון דולר עד כה על ידי המייסדים, איש העסקים יאיר שמיר ומשקיעים פרטיים.



לחברה הסכמים עם חברות התעופה יונייטד אירליינס, קונטיננטל, חברות השכרת הרכב אוויס, באדג'ט, הרץ, ועם רשתות המלונות, הייאט, רמדה, מריוט ועוד.



תאגיד סנדנט פועל בתחום שירותי התיירות והנדל"ן ומעסיק כ-90 אלף עובדים בכ-100 מדינות בעולם. חטיבת התיירות של סנדנט משרתת דרך חברת ההפצה גלילאו 47 אלף סוכנויות נסיעות ו-51 אלף מלונות ברחבי העולם. סנדנט נסחרת כיום בורסת ניו יורק לפי שווי חברה של כ-14.2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully