וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ על ההסתדרות גובר: הממשלה החליטה להגיש התוכנית הכלכלית המלאה לאישור הכנסת ביום רביעי הקרוב

אמיר טייג

27.4.2003 / 13:06

היום ב-16:00 תכונס לדיון מיוחד ועדת השרים לענייני חקיקה; סעיפי הפחתת השכר והפיטורים בסקטור הציבורי לא יוצאו לפי שעה מהתוכנית; הדיונים עם ההסתדרות נמשכים



הממשלה החליטה לפני שעה קלה להגיש לכנסת לשם דיון והצבעה ביום רביעי הקרוב את התוכנית הכלכלית כתבה וכלשונה, כולל כל את כל הסעיפים השנויים במחלוקת בינה לבין ההסתדרות. כחלק מההחלטה, החליטה הממשלה לכנס היום ב-16:00 לדיון מיוחד את ועדת השרים לענייני חקיקה כדי לקבל את כל ההחלטות התשתיתיות הקשורות לדיון ההצבעה בכנסת.



שרי הממשלה קיבלו החלטה זו בעקבות דיווח שניתן להם על חומרתו של המשבר הכלכלי המשק ההולך ומחריף וכן נוכח דיווחים כי המשא ומתן בין האוצר ובין ההסתדרות אינו מתקדם. יחד עם זאת, הודיעה הממשלה כי עד אישור התוכנית בכנסת לא ייפסקו מטעמה מאמצי המשא ומתן מול ההסתדרות בניסיון להגיע להסכמה לגבי הסעיפים הבעייתיים. במרכז הדיונים בין ההסתדרות לבין האוצר עומדים סעיפי הפחתת השכר בסקטור הציבורי והפיטורים של התוכנית הכלכלית.



ביום שלישי האחרון, ערב חג הפסח, הודיעו באוצר כי בכוונתם להגיש את התוכנית הכלכלית שמוביל השר בנימין נתניהו לקריאה ראשונה בכנסת ביום רביעי בשבוע הבא. בהודעה שנשלחה מהאוצר הובהר כי נתניהו אינו מעוניין בדחייה נוספת, ובכוונתו להגיש את הנושא לחקיקה מוקדם ככל הניתן. כוונתו המקורית של נתניהו היתה להביא את התוכנית לכנסת ביום ראשון הקרוב, ודחייתה ליום רביעי נועדה לאפשר הגעה לסיכום עם ההסתדרות לגבי סעיפי המחלוקת. היום קיבל נתניהו את אישור הממשלה לעשות כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully