וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר על יחידת התקינה במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה: אופן הטיפול מעודד מכירת מוצרים פגומים ומסוכנים לציבור

אורה קורן

30.4.2003 / 16:00

דו"ח מבקר המדינה: "הטיפול בתיקים בהם נעשתה לכאורה עבירה על החוק נמשך זמן רב ללא הצדקה, דבר המקטין את כוח ההרתעה"



"הטיפול בתיקים בהם נעשתה לכאורה עבירה על החוק נמשך זמן רב ללא הצדקה, דבר המקטין את כוח ההרתעה ומעודד מכירת מוצרים פגומים ולעתים אף מסוכנים לציבור" - כך קובע דו"ח מבקר המדינה, שבחן את פעילות יחידת התקינה במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (תמ"ת)- המשרד אחראי על אכיפת תקני מוצרים ומתקנים והסמכת מעבדות תקינה.



בדיקת חמישים ושניים תיקים העלתה כי ממועד קבלת תוצאות הבדיקה עד העברת תיק האכיפה ליועץ המשפטי המחוזי, עברו בממוצע 13 חודשים. ב-11 תיקים עברה שנה וחצי וב-3 תיקים עברו חמש שנים.



לדוגמה, ציין המבקר כי בפברואר 2001 העבירה היחידה מכשיר חשמלי לבדיקה במכון. כעבור חודשיים שלח המכון את תעודת הבדיקה ליחידה. במאי 2001 שלחה היחידה לבעל החברה הודעה על אי התאמת המכשיר לתקן הרשמי. מאז ועד סיום הביקורת באוגוסט 2002 לא נעשה כל טיפול בתיק. בתשובתו למבקר בנובמבר 2002 הודיע המשרד, כי באותו חודש נעשתה חקירה של בעל העסק ממנו נלקח המוצר.



עוד הבהיר המשרד כי תיק האכיפה מחייב חקירה של מספר גדול של אנשים. תגובת משרד המבקר היתה כי הסברים אלה אינם מצדיקים טיפול כה ממושך בתיק. עוד קבע המבקר כי הממונה על התקינה אינו מכין תוכנית עבודה תקופתית, שאמורה לסייע לו לייעל את עבודת יחידותיו ולפקח עליהן; ביחידה אין מאגר נתונים על בתי עסק, שישמש בסיס לתוכנית העבודה; אין נתונים מרוכזים על תיקים שנפתחו, התפלגותם לפי שלבי טיפול ועל השתהות בטיפול בתיקים. עובדי היחידה אינם ממלאים דו"חות על פי הנדרש והיחידה אינה מפעילה מערכת מחשוב שנרכשה במיוחד לצרכי מעקב אחר עבודתה.



המכון אינו מנהל מעקב על פי הוראות המנכ"ל, אחר עבודת מעבדות שאישר. בעקבות הביקורת הבהיר התמ"ת, כי המכון החל בתיקון הליקויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully