וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול ברונפלד: הגיעה השעה להרחיב את הרישום הכפול גם לאג"ח הגלובליות שמנפיקה ישראל בחו"ל

אילן מוסנאים

7.8.2003 / 11:50

מנכ"ל הבורסה אומר הדברים בירחון יולי של הבורסה; יקל על הגופים הישראליים שהיום נאלצים לרכוש האג"ח באירופה וארה"ב; הפרמיה באג"ח שהנפיק האוצר ביוני ירדה לרמה של כ-1%



הגיעה השעה להרחיב את הרישום הכפול ולסחור בבורסה של תל אביב גם באג"ח הגלובליות-דולריות ואחרות, שמנפיקה מדינת ישראל בשווקים הבינלאומיים - כך כותב מנכ"ל הבורסה, שאול ברונפלד, בירחון הבורסה לחודש יולי. הדרישה באה שלוש שנים לאחר שהאוצר העביר את תקנות הרישום הכפול לחברות ציבוריות והביא להצטרפות של חברות רבות שקודם לכן נסחרו רק בארה"ב למסחר בתל אביב.



ברונפלד כותב, כי הנהלת הבורסה שמחה על הגיוס המוצלח מאוד של 750 מיליון דולר שביצע משרד האוצר בחו"ל בחודש יוני. הנפקה זו (שבוצעה בחסות הערבויות שהעניקה ממשלת ארה"ב למדינת ישראל - א.מ) היתה הראשונה מזה שנים רבות, והצביעה על מפנה בהתייחסות השווקים למשק הישראלי. בעקבות הנפקה זו, מעריך ברונפלד, צפויות הנפקות נוספות. האג"ח נסחרות היום בתשואה של 4.35%, שמשקפת פרמיה של כ-0.9%-1% מול התשואה של האג"ח המקבילות של ממשלת ארה"ב. מדובר בירידה חדה בפרמיית הסיכון של ישראל, בהשוואה לפרמיה של 1.53% בה הונפקו האג"ח ביוני.



בעבר העדיף האוצר כי ההנפקות בחו"ל יגיעו בעיקר לידיים זרות ונמנע מלשתף בהן את המוסדיים המקומיים. עם זאת, אומר ברונפלד, אין זה סוד שהמחזיקים של האג"ח הגלובליות של הממשלה, חברת החשמל וגופים ישראליים נוספים אינם רק משקיעים מוסדיים זרים. בסופו של דבר, במסגרת המסחר בשוק המשני, מגיע חלק ניכר מהסחורה הישראלית הגלובלית לידיים מקומיות, שמוצאים בה תחליף לגלבועים, שהממשלה הפסיקה להנפיק בשנים האחרונות.



ברונפלד מעלה את השאלה למה לא להקל על המוסדיים הישראלים שנאלצים היום לרכוש את האג"ח הגלובליות של ממשלת ישראל בארה"ב או באירופה, למה לא לרשום אותן למסחר גם בישראל.



לדברי ברונפלד, רישום כזה הוא פשוט ואינו מחייב חקיקה. הבורסה, אומר ברונפלד, תדאג לאספקטים הטכניים של סליקת המסחר בניירות הערך. הרישום הכפול של האג"ח הממשלתיות יועיל למשקיעים הישראלים, לבורסה של תל אביב ומשתלב היטב עם המדיניות, הנכונה, של משרד האוצר לגלובליזציה של המסחר במק"מ ובשחר.



לסיכום אומר ברונפלד כי הוא מאמין שהרישום הכפול של האג"ח הגלובליות של הממשלה משתלב היטב עם מדיניות האוצר וגם יהיה קריאת כיוון ועידוד לחברות הישראליות, שטרם ביצעו רישום כפול בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully