וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

39% מן החברות שהונפקו בבריטניה ב-5 השנים האחרונות הצליחו להגדיל מאז ההנפקה את רווחיהן

סוכנויות הידיעות

7.8.2003 / 17:58

כך עולה ממחקר חדש שפרסמה ארנסט אנד יאנג; המחקר מצא שהנפילה החדה ביותר בשורת הרווח נרשמה בשנה שלאחר ההנפקה, ולאחריה התחולל שיפור הדרגתי



39% בלבד מהחברות שהונפקו בין השנים 1998-2002 בבריטניה הצליחו להגדיל מאז ההנפקה את רווחיהן, אם כי 82% מהן רשמו עלייה במכירות, כך עולה ממחקר חדש שפרסמה ענקית הרו"ח ארנסט אנד יאנג.



המחקר מגלה כי השנה הראשונה שלאחר ההנפקה הביאה בדרך כלל להרעה משמעותית בשורה התחתונה בשל ההוצאות הכרוכות בהנפקה, למרות שלאחריה נרשם שיפור עקבי בשורת הרווח.



במהלך חמש השנים שנבדקו הונפקו 466 חברות בריטיות שגייסו 21 מיליארד ליש"ט. המחקר מצא כי קרוב למחצית הון זה גויס בשנת 2000 לבדה, בה הגיעה בועת האינטרנט לממדי שיא. נכון להיום, נותרו 402 מחברות אלה בשוק, 10 הושעו ממסחר ו-54 נמחקו לחלוטין מהבורסות.



המחקר של ארנסט אנד יאנג התמקד בביצועים הפיננסיים של 200 מהחברות שהונפקו בשנים אלה.



דיוויד ווילקינסון, ראש צוות ההנפקות בארנסט אנד יאנג, הסביר כי לא כל החברות שהצטרפו לשוק המניות היו ערוכות לחלוטין להנפקה. ווילקינסון טוען כי חלק מחברות אלה סבלו ממודל עסקי רעוע או מאי עמידה בנתוני יסוד אחרים ההופכים חברה בשלה להנפקה.



"אין לראות בהנפקה כגיוס כספים חד פעמי או כניצחון מהיר, אלא כתהליך ארוך טווח של שינוי עסקי וחולף זמן בטרם באים היתרונות הגלומים בה לידי ביטוי", אמר ווילקינסון.



וילקינסון אמר כי ניתן להסביר את הירידה החריפה ברווחיות בשנה שלאחר ההנפקה בכך שמנהלי החברה מתמקדים בתהליך ההנפקה עד כדי כך שנגרמת פגיעה בניהול היומיומי של החברה. הוא מאשים גם את העלויות הנסתרות הצצות לאחר ההנפקה, דוגמת הקמת מחלקה לניהול יחסי משקיעים, ורכישות הממומנות בכספי ההנפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully