וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר מוציא גם את אי.די.בי אחזקות לגיוס חוב

אילן מוסנאים

17.8.2003 / 10:28

תנפיק אג"ח ב-150 מיליון שקל; מבנה ההנפקה טרם נקבע; על פי הערכות בשוק הקבוצה נערכת לחלוקת דיווידנד שיאפשר הקטנת המינוף של בעלי השליטה

נוחי דנקנר לא עוצר לרגע במירוץ אחר המזומנים ומתכנן להוציא גם את אי.די.בי אחזקות לגיוס חוב בהנפקת אג"ח בהיקף של כ-150 מיליון שקל למוסדיים בתל אביב. ההנפקה תתבצע בשבועות הקרובים ויוביל אותה פועלים אי.בי.אי חיתום, כלל חיתום ולאומי ושות'.

ההנפקה הנוכחית תחליף גיוס אחר בהיקף דומה שהקבוצה תיכננה לבצע אצל החברה הבת דסק"ש. בשבוע שעבר פורסם כי חברת אלרון , אף היא מקבוצת אי.די.בי מכרה מניות של פרטנר בהיקף של כ-50-60 מיליון שקל.

עיתון "הארץ" פירסם בסוף יולי ידיעה לפיה קבוצת אי.די.בי מתכננת למכור בשנתיים הקרובות אחזקות ב-50 אחזקות. על פי הערכות בשוק תמורת המימושים שבוצעו עד כה, ואלה שהחברה תבצע בעתיד, מיועדת לשמש בעיקר לצורך חלוקת דיווידנדים גדולים שהקבוצה תבצע, ואשר יאפשרו לבעלי השליטה בחברה, נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, להקטין את המינוף של כ-250 מיליון דולר שנטלו לצורך רכישת השליטה בקבוצת אי.די.בי.

בהמלצה שפירסם באחרונה בית ההשקעות יו.בי.אס, כתב האנליסט סטיבן לוי כי הצעדים הראשונים של גנדן יהיו להביא מנהלים מנוסים לחברות הבנות בקבוצת אי.די.בי, ובמקביל לנסות ולגייס מזומנים באמצעות מימושים של חלק ממניות החברה בחברות הבנות. ביו.בי.אס ציינו כי לאי.די.בי יש פוטנציאל לגיוס של כ-1.35 מיליארד שקל. זאת, אם תפעל למימוש אחזקות בחברות הבנות, כך שהשליטה (51%) בחברות אלו תיוותר בידיה, ובהנחה כי המימושים יתבצעו בדיסקאונט של 5% לשווי השוק של האחזקות העיקריות.

בינתיים מכרה הקבוצה את האחזקות בפרטנר, מניות של בנק דיסקונט בהיקף של כ-200 מיליון שקל, ומניות של כלל ביטוח בהיקף של כ-75 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully