וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיץ' תחליט באוקטובר אם להפחית את דירוג האשראי של ישראל

אמיר טייג

21.8.2003 / 13:20

ייתכן כי חברת הדירוג תעלה התחזית לישראל ל"יציב"; ריצ'ארד פוקס: "קיימת גם אפשרות אחרת, במסגרתה לא תינקט אף פעולה, אך החלטה מסוג זה היא יוצאת דופן"

באוקטובר הקרוב תסתיים תקופה בת שנתיים במהלכה הוענקה לישראל תחזית דירוג "שלילית" על ידי סוכנות הדירוג פיץ'. על פי תקנות הסוכנות, בתום שנתיים, עליה לשנות את התחזית, כלומר, להעלותה ל"יציב" או להפחית את דירוג האשראי של ישראל. למרות זאת, על פי ריצ'ארד פוקס מפיץ', המסקר את ישראל, קיימת גם אפשרות שלישית. "דבר אינו עוצר בעדנו לשמור על תחזית שלילית לדירוג האשראי של ישראל גם לאחר אוקטובר 2003", אומר היום פוקס ל-TheMarker, "אם כי החלטה מסוג זה תהיה יוצאת דופן".

פוקס מסביר כי "במסגרת ההגדרות של פיץ', אופק תחזיות הדירוג הוא של שנה עד שנתיים, בממוצע. עם זאת, הדבר יכול להתארך אף מעבר לשנתיים". עוד מציין פוקס כי בפיץ' הנהיגו לראשונה מתן תחזיות לדירוג רק החל מחודש מאי 2001, לפיכך אין ניסיון רב שנים בנושא.

במהלך חודש ספטמבר צפויים פוקס ועמיתיו מסוכנות פיץ' לבקר בישראל לקראת החלטת הדירוג השנתית שלהם שצפויה במהלך חודש אוקטובר. המשלחת תיפגש עם הנגיד דוד קליין ועם בכירים בבנק ישראל, עם שר האוצר בנימין נתניהו ועם בכירים באוצר, וכן עם בכירים במגזר הציבורי והפרטי. אנשי החשב הכללי יארחו את המשלחת בישראל.

באוקטובר שעבר הפחיתה פיץ' את דירוג החוב הפנימי של ישראל ל-A אך הותירה את דירוג החוב החיצוני על A מינוס. כמו כן, הותירה פיץ' את תחזית הדירוג של ישראל על "שלילי". לקראת החלטת הדירוג באוקטובר 2003 עומדות בפני סוכנות הדירוג שתי אפשרויות עיקריות: האחת - שינוי תחזית הדירוג של ישראל ל"יציב", והשנייה - הפחתת דירוג האשראי של ישראל. קיימת גם אפשרות שלישית שהסוכנות תותיר את הדירוג ואת התחזית על כנם, אך אפשרות זו היא הכי פחות סבירה ותהווה צעד יוצא דופן מצד הסוכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully