וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורינט רוצה להגדיל נתח שוק: השיקה פתרון המיועד למוקדי שירות קטנים-בינוניים

שירלי יום-טוב

25.8.2003 / 19:40

פתרון ה-ULTRA Express מיועד להקלטה ואחזור של מידע ב-Contact Centers; אי.בי.אי: ורינט מזהה כיום הזדמנויות גם בפלח שוק זה, ולכן מייעדת מוצר עבורו



ורינט מצטרפת היום לחברות אחרות דוגמת צ'ק פוינט , שמכרו עד כה בעיקר לפלח השוק העליון, ומנסות לפנות מעתה גם לפלחי שוק נמוכים יותר עם פתרונות יעודיים. ורינט, החברה הבת של קומברס , הודיעה היום על השקת פתרון ה-ULTRA Express, המיועד למוקדי שירות בהיקף קטן עד בינוני. האולטרה אקספרס מבוסס על פתרון ותיק של ורינט, ה-ULTRA, המיועד להקלטה ואחזור של מידע העובר במוקד שירות הלקוחות. פתרון זה מיועד לפלח השוק הגבוה - מוקדי שירות גדולים.



ורינט, שהונפקה במאי 2002 בנאסד"ק לפי שווי שוק של 374 מיליון דולר וגייסה אז 72 מיליון דולר, מתמחה במערכות הקלטה ומעקב וידאו דיגיטלי. רוב הכנסות החברה (65%) מתקבלות ממכירות החטיבה הביטחונית (DSS), הפונה לארגונים ממשלתיים. זאת לאחר שורינט מיצבה עצמה כמובילה בענף ההקלטות הדיגיטליות לשוק הבטחוני. ברבעון הראשון הסתכמו ההכנסות מתחום זה ב-29 מיליון דולר.



עד תחילת 2001 שלטה ורינט (אז קומברס אינפוסיס) בשוק המערכות להקלטה המיועדות למגזר העסקי (EBI), וסקר של חברת דטה מוניטור דירג אותה ברבעון הראשון של 2001 עם נתח שוק של 20.2%. כיום תחום זה מינורי יחסית והוא תרם הכנסות בגובה 15.4 מיליון דולר ברבעון הראשון.



מי שמובילה כיום את שוק ההקלטות למגזר העסקי היא נייס מערכות , שעל פי הסקר האחרון של דטה מוניטור, חלשה ברבעון הראשון על נתח שוק של 27.4% - הגבוה ביותר אי פעם עבור חברה יחידה. מכירותיה של נייס למגזר הביטחוני מהוות כ-30% בלבד מכלל ההכנסות.



דניאל מירון, אנליסט בית ההשקעות אי.בי.אי, אומר היום כי החידוש בהודעה של ורינט על השקת המוצר החדש הוא מבחינת ורינט ולא מבחינת השוק. "לנייס יש כבר מוצר ייעודי לפלח השוק של מרכזי שירות קטנים-בינוניים (NiceCall), כלומר פלח השוק הזה כבר הוגדר על ידי המתחרים". מירון מעריך שורינט מזהה כיום הזדמנויות גם בפלח שוק זה, ולכן מייעדת מוצר עבורו.



יחד עם זאת נראה כי ורינט לא תכה את נייס, המגדילה בעקביות את נתח השוק שלה בתחום מרכזי השירות. ורינט מנסה ככל הנראה להגדיל מעט את ההכנסות מתחום זה, שקפאו על שמריהן ברבעונים האחרונים.



ורינט נסחרת לפי שווי שוק של כ-522 מיליון דולר ומניית החברה נותרה כמעט ללא שינוי מתחילת השנה. הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון היה 3.5 מיליון דולר - מעל לתחזיות וכפול מהרווח הנקי בתקופה המקבילה. ההכנסות הסתכמו ב-44.4 מיליון דולר והחברה ייצרה מזומנים בהיקף של 4.7 מיליון דולר מפעילות שוטפת ברבעון. ביוני האחרון השלימה החברה הנפקה שניה בה גייסה כ-132 מיליון דולר. טרם ביצוע הגיוס סך אמצעיה הנזילים של החברה הסתכם ב-94.8 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully