וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבעות: הין מתחזק על רקע נתוני התפוקה התעשייתית המעודדים

יהודה שויצר

29.8.2003 / 10:35

שערו של המטבע היפאני עלה ל-117.13 ין לדולר; הדולר שמר על חוסנו ביחס ליורו בסיוע נתוני הצמיחה המעודדים שהתפרסמו אמש בארה"ב



הין היפאני התחזק הבוקר על רקע פרסום נתונים מעודדים מהמגזר היצרני בארה"ב. הין האמיר לשער של 117.13 ין לדולר, משער של 117.325 ין לדולר אמש. ביחס ליורו שמר הדולר על חוסנו ונסחר בשער של 1.089 דולר ליורו, וזאת בעקבות פרסום נתוני התמ"ג של הרבעון השני בארה"ב, אשר היו טובים מהצפוי.



עלייה חדה מהצפוי נרשמה בתפוקה התעשייתית ביפאן בחודש יולי. מהנתונים עולה כי התפוקה במפעלי יפאן עלתה בשיעור של 0.5% בחודש יולי על רקע התעוררות בביקוש לסחורות יפאניות בשוקי ארה"ב.



העלייה בתפוקה הפתיעה נוכח התחזיות לעלייה מתונה של 0.2%. עם זאת, נתון מעורר דאגה שעלה מהדו"ח הוא כי שיעור ההוצאה של משקי הבית ביפאן ירד בשיעור חד של 6.9% בחודש יולי, על רקע שחיקה חדה בשכר ביפאן.



העלייה הפתיעה במיוחד נוכח התחזקות הין בחודשים האחרונים - התחזקות שהטילה צל כבד על המשך הצמיחה של היצוא מיפאן. עם זאת, הנתונים סיפקו הוכחה נוספת כי על אף התחזקות המטבע המקומי, הנתון שמשפיע יותר מכל על צמיחת המגזר הוא היקף ההתאוששות של שוק היצוא הגדול של יפאן -ארה"ב.



אמש קיבלנו הוכחה נוספת לחוסנה של כלכלת ארה"ב. אתמול דווח כי כלכלת ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 3.1% ברבעון השני של השנה, על פי נתונים מתוקנים של ממשלת ארה"ב. היתה זו הצמיחה המהירה ביותר מזה שלושה רבעונים. הצמיחה המהירה מהצפוי נזקפה, בין היתר, להוצאות הבטחוניות המוגדלות בשל מלחמת עיראק. הצריכה הפרטית הפגינה חוסן בלתי צפוי, וצמחה ב-3.8% לעומת התקופה המקבילה ב-2002, יותר מהערכות קודמות לצמיחה של 3.3%.



התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב צמח ב-3.1%, לעומת תחזיות לצמיחה של 2.9% שנתנו כלכלנים. בשני הרבעונים הקודמים צמחה ארה"ב בקצב של 1.4%. הביקוש למוצרים בני קיימא זינק ב-24.1%.



סימנים להאצה בפעילות הכלכלית התרבו מאז סוף הרבעון השני, אם כי לעת עתה ההתקדמות הכלכלית לא הניבה שיפור בשוק העבודה. שיעור האבטלה בארה"ב היה 6.4% נכון לחודש יוני, עם שיפור קל ל-6.3% שנרשם לפי הערכות ביולי. להערכתו של הנשיא בוש, בטווח הארוך תיצור ההתאוששות גם מקומות עבודה חדשים. התביעות הראשונות לדמי אבטלה בשבוע שעבר צמחו ב-3,000 ל-394 אלף.



ציפיות כי כלכלת ארה"ב תפתח פער צמיחה גדול מול אירופה הובילו להתחזקות של הדולר בשלושת החודשים האחרונים. במחצית השנייה של 2003 צפויה כלכלת ארה"ב להאיץ ל-3.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully