וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עובד: אולמרט נוטה לעכב הרחבת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות

ערן גבאי

4.9.2003 / 14:11

נדרשת חתימתו על התקנות. רגולטור בכיר: "נשמעים קולות חדשים בעניין זה במשרד התקשורת". משרד התקשורת: "אולמרט ילמד את הנושא ויחליט"

שר התקשורת החדש, אהוד אולמרט, נוטה לעכב את הרחבת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות, כך נודע ל-TheMarker. אולמרט קיבל באחרונה פניות והופעלו בכיוונו לחצים מצד המפעילות הבינלאומיות כדי לעכב את ההחלטה להרחיב את שוק השיחות הבינלאומיות ולפתוח אותו בפני מתחרים חדשים כבר בתחילת 2004.

גורם רגולטורי בכיר מציין כי הוא "מאוד סקפטי" באשר לסיכוי שהשוק יורחב למתחרים חדשים ברבעון הראשון של 2004, בעקבות "קולות חדשים" שנשמעים מכיוון משרד התקשורת.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי, "אולמרט ילמד את הנושא ויחליט אחר כך". שר התקשורת אמור לחתום על התקנות, שפורסמו באחרונה ונמסרו לשימוע ולהתייחסות הציבור.

אם יידחה מועד פתיחת שוק השיחות הבינלאומיות, תהיה זו הפעם השלישית בה מצליחות חברות השיחות הבינלאומיות לעכב את התחרות בשוק, לאחר שהשוק אמור היה להיפתח במקור למתחרים חדשים כבר בינואר 2002, ואחר כך בינואר 2003.

בשני המקרים הקודמים, הצליחו המפעילות לשכנע את שר התקשורת דאז, ראובן ריבלין, שהן זכאיות לקבל דחייה בפתיחת השוק בעקבות דמי הנגישות הגבוהים שהן נאלצו לשלם לבזק במשך 5 שנים.

טיוטת התקנות ועקרונות הרישוי להרחבת התחרות בשוק השיחות הבינלאומיות בתחילת 2004, קובעת שלא תימנע מהמפעילים הסלולריים כניסה לתחום השיחות הבינלאומיות ובתנאי שהדבר ייעשה באמצעות חברה חדשה (הפרדה תאגידית).

עוד קובע דו"ח התקנות שתותר בעלות זרה של עד 74%, וכל מפעיל חדש יצטרך להקים לעצמו מתג בינלאומי נפרד. כמו כן, כל מבקש רישיון יצטרך להפקיד ערבות של 10 מיליון שקל ויידרש להון עצמי של 20 מיליון שקל. עם זאת, המשרד לא יגבה דמי רישיון או תמורה בגין הרשיונות.

כל מפעיל יחויב במתן שירות לכל הציבור בישראל, בין אם מדובר במתקשר מרשת סלולרית ובין אם מדובר במתקשר מרשת חברת בזק. המשרד שוקל גם להורות שבעל רישיון מפעיל בינלאומי לא יפלה בין מתקשרים מרשתות הבזק השונות. מפעילי הסלולר והמפעילים הפנים ארציים לא יהיו רשאים להפלות בתעריפיהם בין מתקשרים לחו"ל באמצעות מפעילים בינ"ל שונים. החברות הצפויות להיכנס לפעילות בתחום הן שלוש החברות הסלולריות וספקיות האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully