וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: נפילות שערים בעקבות התחזקות היורו - בורסת פאריס ירדה ב-2.7%

יהודה שויצר

22.9.2003 / 19:26

מניות הרכב הגדולות הגיבו להתחזקות היורו בנפילה חופשית: פולקסווגן איבדה כ-5%; סימנס, מהיצואניות המובילות מאירופה, ירדה ב-5.1%



הייסוף החד בשער היורו גרר את בורסות אירופה לירידות שערים חדות. בבורסת פאריס נרשמה נפילה חדה במניות היצואניות המובילות שגררו את מדד CAC לירידה של 2.7%. בבורסת פרנקפורט נרשמה ירידה של כ-2.5%; מדד יורוסטוקס 50 ירד ב-2.5%. בלונדון, שלא אימצה את היורו, רשם מדד FTSE ירידה מתונה יותר של 0.7%.



פדרו סולבס, הממונה על העניינים המוניטריים באיחוד האירופי, אמר שגוש היורו לא יעמוד בתחזית לשנת 2004 הצופה צמיחה של 2%. "אני בטוח שנתוני 2004 יהיו נמוכים מתחזית הצמיחה בת 2% של הנציבות", אמר סולבס בראיון במהלך הוועידה השנתית של קרן המטבע הבינלאומית הנערכת בדובאי.



הפיחות החד בדולר הבוקר הוסיף לסנטימנט השלילי בקרב המשקיעים במניות. הייסוף ביורו ובליש"ט מייקר את סחורות היצוא מאירופה. שערו הנוכחי של היורו הוא 1.1479 דולר - עלייה של 1% לעומת יום שישי בערב.



מניות חברות אירופיות המדווחות בדולרים רשמו ירידות: HSBC, הבנק הגדול בבריטניה, ירד ב-0.5%; אסטרה זנקה, חברת התרופות, ירדה ב-1.3%. סימנס, מהיצואניות הגדולות בגוש היורו, נפלה ב-5.1%; יצרנית השבבים אינפיניון מאבדת 3.8%.



סוויס אינטרנשונל אייר ליינס, חברת התעופה הלאומית של שווייץ, ביקשה מבורסת ציריך להפסיק את המסחר במניותיה עד מחר בצהריים לקראת פרסום הודעה אסטרטגית. לפי הערכות, תצטרף החברה לאחת מבריתות התעופה הגדולות, סטאר אליאנס או Oneworld.



סוויס נקלעה לקשיי מימון ונאלצה לקצץ בשליש מכוח האדם ובצי המטוסים שלה. החברה מנסה עדיין להשיג מימון של 360 מיליון דולר או שותף אסטרטגי שיסייע לה לשרוד בענף התעופה המתקשה להתאושש.



חברת התקליטים הבריטית EMI הגישה הצעת רכש של 1.6 מיליארד דולר עבור חטיבת המוסיקה של טיים וורנר. ההצעה הראשונית כוללת מיליארד דולר במזומן ו-600 מיליון דולר במניות EMI. מניית EMI ירדה ב-4.1%.



מניות הרכב הגדולות הגיבו להתחזקות היורו בנפילה חופשית: פולקסווגן נפלה בכ-5%; ב.מ.וו רשמה גם היא ירידה דומה; רנו הצרפתית איבדה 3.8% ופיאט ירדה ב-3%.



כלכלנים מצפים כי הבנק המרכזי של בריטניה יעלה את הריבית בשנה הבאה בשל הסימנים להתאוששות בכלכלת בריטניה. לפי סקר שנערך על ידי חברת בלומברג, צפוי הבנק להעלות את הריבית כבר במאי 2004, מרמה נוכחית של 3.5%, הגבוהה בהרבה מהריבית הנהוגה בגוש היורו ובארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully