וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר קורא למשקיעים לקצר את תיק האג"ח שלהם

הרצל לקס

24.9.2003 / 10:59

בית ההשקעות מעריך כי תהליך הפחתת הריבית ע"י בנק ישראל עומד בפני מיצוי, ועתיד לגרום לירידות שערים חדות באיגרות הארוכות

בית ההשקעות לידר הוציא היום המלצה למשקיעים הקוראת לקצר את תיק האג"ח שלהם, כלומר לעבור לאיגרות חוב לטווח קצר ולא להשקיע באיגרות החוב הארוכות, המוגדרות "סיכון משמעותי".

מאז פברואר ירדו תשואות השחרים הארוכים מ-12% לרמה של כ-8% כיום. מהלך זה יצר רווחי הון של עד 30% באיגרות מסוימות, ולווה בתהליך דומה של ירידת התשואות בצמודים הארוכים מכ-6% ל-4.5% כיום.

המגמה החיובית בשוק האג"ח ניזונה, על פי לידר, בעיקר מהתהליך המתמשך של הורדת הריבית שהחל בדצמבר שעבר, ומסתכם עד עכשיו בהפחתה מצטברת של 3%.

לדברי מחלקת המחקר של לידר, תהליך הפחתת הריבית של בנק ישראל עומד בפני מיצוי. בעבר, למשל בתחילת 2002, כאשר היה ברור לשוק כי תהליך הפחתת הריבית הסתיים, עברו האג"ח לירידות שערים, שהיו חדות מאוד באיגרות הארוכות. מחלקת המחקר של לידר מעריכה, לפיכך, כי על המשקיעים לצאת מהאג"ח הארוכות, ולעבור לתיק "קצר" יותר מבחינת המח"מ.

בנוסף מציינים בלידר כי קרנות הפנסיה, שבשוק תולים תקוות רבות בכניסתן לשוק הסחיר, לאחר שהאוצר הפסיק את הנפקת האג"ח המיועדות, ישאפו ככל האפשר להשקיע בשקלים ובצמודים הקצרים, או באג"ח קונצרני, ויימנעו מהשקעה באיגרות הארוכות שנראות להם מסוכנות. "משחק עצבים" זה בין מוכרי האיגרות לקרנות הפנסיה משפיע גם הוא על הסיכון שבאפיק זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully