וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביטוח הקנדית מנולייף רוכשת את ג'ון הנקוק האמריקאית ב-10.3 מיליארד דולר

דפנה מאור

29.9.2003 / 10:54

נציגי החברות: הקונסולידציה בענף הביטוח היא בלתי נמנעת; שווי השוק המשותף כ-25 מיליארד דולר



חברת הביטוח הקנדית מנולייף (סימול MFC) הכריזה על רכישתה של המתחרה האמריקאית ג'ון הנקוק (סימול JHF) תמורת 10.3 מיליארד דולר במניות. הרכישה תאפשר למנולייף להגדיל את בסיס פעילותה בארה"ב, ולהיבנות על המותג הידוע של ג'ון הנקוק.



שווי השוק של מנולייף, נכון לסגירה ביום שישי, הוא 14 מיליארד דולר. היא הסכימה לשלם 1.1853 מניות תמורת כל מניה של ג'ון הנקוק, מחיר המייצג פרמיה צנועה של 4.4% למחיר הסגירה של הנקוק ביום שישי. מניות ג'ון הנקוק זינקו ב-7% בעקבות ההצעה.



ג'ון הנקוק, אשר נוסדה לפני 141 שנים, רשמה רווח של 543 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, על הכנסות של 4.7 מיליארד דולר. למנולייף היו באותה תקופה רווחים של 722 מיליון דולר קנדי (530 מיליון דולר) על הכנסות של 6.25 מיליארד דולר. מנייתה עלתה ב-40% בשנה החולפת.



נציגי החברות אמרו כי הקונסולידציה בענף הביטוח היא בלתי נמנעת, והכרחית לחברות בסדר הגודל שלהן. מנולייף הגישה הצעת רכש עוינת עבור לייף פייננשל הקנדית בתחילת השנה, אולם הצעתה נפלה בשל מהלך מגננה שנקטה לייף פייננשל.



דומיניק ד'אלסנדרו, מנכ"ל מנולייף, ישמש כנשיא ומנכ"ל של החברה הממוזגת. מטה החברה ישב בטורונטו. דיוויד ד'אלסנדרו, מנכ"ל ג'ון הנקוק (ללא קשר משפחתי לדומיניק), ישמש כסמנכ"ל התפעול, ויכהן כנשיא משותף 12 חודשים לאחר השלמת העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully