וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הפחית 8 חודשי מאסר מעונשו של אליעזר אורן שהורשע בהרצת מניות אופנת ברוך

אמיר הלמר

1.10.2003 / 16:09

ביהמ"ש קיבל את טענתו של אורן כי סבר שהרשות "ירדה ממנו" ולכן הופתע מהגשת כתב האישום 4 שנים לאחר סיום החקירה



שופטי ביהמ"ש המחוזי בתל אביב ברלינר, זאב המר, ויהודית שיצר החליטו להפחית 8 חודשי מאסר בפועל מעונשו של אליעזר אורן שהורשע בהרצת מניות אופנת ברוך. השופטים קובעים בפסק דינם כי לעניין עונשו של אורן יש להתחשב בכך שכתב האישום "נחת עליו כרעם ביום בהיר". בנוסף זיכו השופטים את אורן משני מקרים של הנעה בדרכי תרמית.



אורן הורשע לפני כשנתיים ע"י השופט עמירם בנימיני בעבירות של השפעה בדרכי תרמית על שער נייר ערך, הנעה בדרכי תרמית לרכוש ניירות ערך, ועבירות של אי דיווח בכוונה להטעות משקיעים - כל זאת לגבי פעילות שביצע במניה בראשית שנות ה-90.



בנימיני גזר על אורן שנתיים מאסר בפועל וכן 1.5 שנות מאסר על תנאי, וקנס בסך 600 אלף שקל.



בערעור שהגיש אורן באמצעות עו"ד גיורא אדרת הוא טען כי חלוף הזמן מעת ביצוע העבירה בשנת 1992 לבין הגשת כתב האישום בשנת 1997 מצדיק הפחתת העונש. אורן טען כי לאור חלוף זמן רב מעת חקירתו בעניין ועד הגשת כתב האישום, הוא סבר כי הרשות "ירדה ממנו" ולכן "כתב האישום נחת עליו כרעם ביום בהיר".



השופטים מקבלים את עמדתו של אורן וקובעים כי "העובדה שהמערער יכול היה לסבור שהרשות 'ירדה ממנו' ולא ציפה לכתב אישום, תורמת מימד נוסף של עינוי דין כלפיו שעניינו בעצם ההפתעה".



השופטים העמידו את עונשו של אורן על 16 חודשי מאסר בפועל והותירו את הקנס שהוטל עליו בעינו. את הפרקליטות ייצגה עו"ד יעל אלמוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully