וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ידון בהרכב מורחב בשאלת סמכותו של ביה"ד הארצי לעבודה לדון בעתירת ההסתדרות לביטול הרפורמה בפנסיה

עינב בן יהודה

16.10.2003 / 11:19

הדיון נקבע בפני 5 שופטים לסוף החודש; הפרקליטות טוענת שלביה"ד אין סמכות לדון בבקשת ההסתדרות וכי המוסמך לדון בה הוא רק בג"ץ כי הבקשה היא תקיפה ישירה של החוק



בג"ץ ידון בהרכב מורחב של 5 שופטים בעתירת פרקליטות המדינה נגד סמכותו של בית הדין הארצי לעבודה לדון בבקשת ההסתדרות לביטול הרפורמה בפנסיה. הדיון בעתירה זו, שנקבע לסוף החודש, יתנהל בפני המשנה לנשיא תאודור אור והשופטים אליהו מצא, דורית בייניש, אליעזר ריבלין ואדמונד לוי.



לפני כ-3 חודשים הגישה ההסתדרות לבית הדין הארצי לעבודה עתירה נגד האוצר והתאחדות התעשיינים לביטול הרפורמה בפנסיה, בגין פגיעה בהסכמים קיבוציים ובזכויות הפנסיה של העובדים. פרקליטות המדינה טענה כי לבית הדין הארצי אין סמכות לדון בבקשת ההסתדרות, וכי המוסמך לדון בבקשה הוא רק בג"ץ, מכיוון שהבקשה במהותה היא תקיפה ישירה של החוק. פרקליטות המדינה טענה כי כל הסעדים המבוקשים מופנים להצהרה על בטלותו של החוק, ומניעת כל פעולה מכוחו, וכי לבית הדין לעבודה אין סמכות זו.



בדעת הרוב, שנכתבה על ידי נשיא בית הדין הארצי לעבודה סטיב אדלר, נדחתה טענה זו ונאמר כי כלל הסדרי הפנסיה מתבססים על מערכת כוללת ומקיפה של הסכמים והסדרים קיבוציים, ולכן כל סכסוך בעניין פנסיה מצוי בתחום סמכותו של בית הדין לעבודה, גם אם יש בו תקיפה עקיפה של חוק.



בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד נורית אלשטיין, עו"ד קובי אמסלם ועו"ד רוקסנה שרמן-למדן מפרקליטות המדינה, נטען כי החלטת בית הדין הארצי שגויה וכי המוסמך לדון בעתירת ההסתדרות הינו בג"ץ בלבד. המדינה ציינה בפנייתה כי עתירת ההסתדרות מכוונת כלפי המחוקק וכי הסכסוך, לכאורה, בין ההסתדרות לבין התאחדות התעשיינים, כפי שהוצג בבקשת ההסתדרות, הוא סכסוך מלאכותי שנועד ליצור מצג לפיו בית הדין לעבודה יכול לדון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully