וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה אמריקאית פנתה לחברה בת של וורלד גרופ בהצעה לרכוש ממנה חברה שבשליטתה תמורת 15-18 מיליון דולר

אילן מוסנאים

21.10.2003 / 14:11

וורלד גרופ מחזיקה ב-49% ממניות החברה הבת ההולנדית ובוחנת רכישת מלוא השליטה בה; החברה הנכדה האמריקאית מבצעת פרויקטים לחברות תוכנה בתחום הביטוח



חברת וורלד גרופ הולדינגס , שבשליטת צביקה בארינבוים, מודיעה היום לבורסה כי חברה בת שלה קיבלה הצעה מחברה ציבורית אמריקאית, העוסקת בתחום התוכנה, לרכישת חברה אמריקאית שבשליטת החברה הבת תמורת 15-18 מיליון דולר.



החברה הבת של וורלד גרופ הולדינגס היא החברה ההולנדית Worldgroup Consulting, אשר וורלד גרופ רכשה 49% ממניותיה בחודש יולי לפי שווי של 8 מיליון דולר.



בחודש אוגוסט פורסם כי וורלד גרופ הולדינגס בוחנת את הגדלת אחזקותיה בחברה הבת ההולנדית עד לרמה של 100%, כאשר הסבב השני יתבצע לפי שווי של 9.5 מיליון דולר. החצי השני של המהלך, אם יצא אל הפועל, יתבצע בחילופי מניות, וזאת לפי מחיר מניה של 22 שקל למניית וורלד גרופ. המחיר בעסקה גבוה בכ-16% מהמחיר בו נסחרת המניה בבורסה.



החברה האמריקאית פועלת בביצוע פרויקטים לחברות תוכנה בתחום הביטוח בארה"ב, ונמצאת בבעלות מלאה של החברה הבת ההולנדית של וורלד גרופ הולדינגס.



צביקה ארינבוים רכש באוגוסט 2002 את השליטה בחברת סופר אמאיל (60.4%) מידי עופר הירשזון תמורת 46.6 מיליון שקל. העסקה בוצעה אז לפי שווי שוק של 77.6 מיליון שקל, שהיה גבוה בכ-200% משווי השוק של החברה באותם ימים. היום היא נסחרת בשווי שוק של כ-76.8 מיליון שקל, אחרי שטיפסה בכ-240% מתחילת השנה.



מאז המשיכה חברת סילברבוים שבשליטת בארינבוים לחזק את השליטה בוורלד גרופ הולדינגס ואספה מניות שלה בשוק וכן מבעלי השליטה הקודמים אריה גבעוני ומרקו בז'רנו, כך שהיום היא מחזיקה בכ-88.5% ממניותיה.



באחרונה פורסם כי בארינבוים מנהל מגעים עם משפחת דנקנר לפיהם הוא אמור להצטרף לגרעין השליטה בחברה דור כימיקלים לפי שווי של 120 ? 145 מיליון דולר, הגבוה משמעותית משווי השוק של החברה. בארינבוים כבר פנה לבנק המלווה שלו ? בנק הפועלים בבקשה שיממן עבורו את הרכישה, אולם בשלב זה לא ברור עדיין אם היא תצא אל הפועל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully