וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נור: צמיחה של 31% בהכנסות מהרבעון הקודם; למרות התקווה לרבעון נטול הפרשות מלאי נור מחקה 4.5 מ' ד' נוספים

גתית פנקס

27.10.2003 / 19:00

בכך מסתכמות מחיקות המלאי ב-10 מ' ד' בשני הרבעונים האחרונים; ההון העצמי ירד ל-500 א' ד'; נור מקווה לצמוח ב-2004 ב-10%-15% לפחות; "ברבעון הבא נדווח על רווח תפעולי ותזרים חיובי"



רבעון נוסף בנור מקרופרינטרס תחת הנהגתו של המנכ"ל החדש, דוד אמיר, הביא עימו שיפורים וצמיחה, ונראה כי החברה עומדת לעת עתה בתוכניות האסטרטגיות שלה. יחד עם זאת, מי שציפה לסיום המחיקות וההוצאות החד פעמיות בחברה התבדה, שכן בדו"חות לרבעון השלישי של השנה מתנוססת מחיקת מלאי בסך 4.5 מיליון דולר, כך שבשני הרבעונים האחרונים החברה מחקה מלאי ב-10 מיליון דולר. כמו כן, נור עדיין מייצרת תזרים מזומנים שלילי והפסדים, גם בנטרול המחיקות.



"ברבעון הבא נדווח על המשך מגמת הצמיחה ועל שיפור בשורות התחתונות", אומר דיוויד זליגמן, סמנכ"ל הכספים של נור שנכנס לתפקידו לפני כחודש. "נעמוד בתחזיותינו לדווח ברבעון הרביעי על איזון, רווח תפעולי ותזרים חיובי, ואנחנו מקווים כי לא יהיו הוצאות חד פעמיות נוספות", הוא מוסיף.



נור, ספקית מדפסות בפורמט ענק ורחב, דיווחה היום על הכנסות של 17.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה - עלייה מרשימה ביותר של 31% מהרבעון שעבר, וירידה של 18% מהרבעון המקביל. הירידה מביאה לידי ביטוי את יציאתה של נור מתחום מצעי ההדפסה והתמקדות במכירת מדפסות ודיו בלבד. "ההתאוששות היתה טובה משציפיתי", אומר אמיר. "יצאנו מטיפול נמרץ", הוא מוסיף.







לפי זליגמן, יעדי החברה ל-2004 הם הגדלת המכירות ב-10%-15%. "אני אופטימי אפילו יותר מדיוויד", אומר אמיר, "ובכל מקרה היעד האמיתי שלנו הוא לפרוץ קדימה עם חזון שמרחיב את פעילות החברה ואפילו לבחור בנתיב שיכלול סיכון. דוגמה אפשרית אחת היא ביסוס יכולות החברה בתוכנה, נטוורקינג ומערכות הפעלה. אנחנו מחפשים כעת פריצת דרך טכנולוגית בסיכון נמוך יחסית", הוא אומר.



במהלך הרבעון השיקה החברה שתי גרסאות חדשות למכונות שלה, טמפו ואולטימה, ומכרה מכל אחת מהן כ-5 מכונות חדשות. בנור מתכננים להשיק בקרוב מוצר חדש, המיועד לפורמט של 5 מטרים ומהווה פיתוח מחדש ולא גרסה למוצרים קודמים.



בעלות המכר של החברה נרשמה הפרשה בגובה 4.5 מיליון דולר להתאמות שווי של ערך המלאי, כך שכעת רמת המלאי בספרים היא 15.9 מיליון דולר. "נשארו כמה 'סוסים מתים' בניקוי האורוות ברבעון הקודם", מסביר אמיר, "הנעלם היחיד ברבעון שעבר היה מה יקרה בקונסולידציה מלאה של מפעלי ייצור, כפי שביצענו. בנוסף, הצטברו אצלנו מכונות יד שנייה בכמות גדולה, ולקח לנו זמן להחליט אלו וכמה מכונות נשפץ. בעתיד, ההפרשות יהיו חלק מההוצאות השוטפות שלנו", הוא מקווה. במהלך הרבעון השלישי נור השלימה את איחוד מתקני הייצור שלה בעולם והעברתם לישראל, וכן את הקמת מפעל הדיו החדש באשקלון.



וכך, החברה דיווחה ברבעון השלישי על הפסד תפעולי של 4.8 מיליון דולר, או 328 אלף דולר בנטרול מחיקת המלאי. לשם השוואה, ברבעון שעבר דיווחה החברה על הפסד תפעולי של 1.1 מיליון דולר, או 15.4 מיליון דולר בהכללת פריטים חד פעמיים. ההפסד הנקי ברבעון השלישי, לאחר הוצאות המימון, היה 5.5 מיליון דולר או 32 סנט למניה בהכללת המחיקה, או 948 אלף דולר שהם 5 סנטים למניה, בנטרולה.



שולי הרווח הגולמי היו 15.4%, והוצאותיה התפעוליות הסתכמו ב-7.5 מיליון דולר - עלייה של 1.1 מיליון דולר מהרבעון שעבר (בנטרול ההפרשות לרה ארגון שנעשו בו). ללא המחיקה, שולי הרווח הגולמי של נור היו 41.8% - שיא של השנתיים האחרונות. לדברי זליגמן, החברה תציג מעתה רמת הוצאות תפעוליות של 6-7 מיליון דולר ברבעון.



נור מעסיקה כיום כ-315 עובדים בעולם, מתוכם 85 עובדי ייצור.



בקופת נור כיום 9.3 מיליון דולר. בצד החובות, רשום חוב לטווח קצר של 11.9 מיליון דולר לבנקים ו-30.7 מיליון דולר לטווח הארוך, תוצאה של המו"מ שביצעה עימם ברבעון שעבר לגלגול חובותיה. בנוסף, לנור חשבון ובו 3.5 מיליון דולר כהלוואה, הדומה לקו אשראי, שהתקבלה מדן פרג'ס, בעל המניות העיקרי בחברה, וקרוביו. ואולם, מחיקת המלאי הובילה לירידה חדה בהונה העצמי של החברה, כך שכעת הוא מסתכם ב-570 אלף דולר בלבד, לעומת 23.2 מיליון דולר בתחילת השנה. לאור זאת, הרי שנור לא עומדת בתנאי הסף להלוואות הבנקאיות שלה מבנק הפועלים, בנק לאומי ובנק דיסקונט.



"הבנקים מרוצים מהעבודה שאנחנו עושים ומבינים שההון העצמי שלנו קטן כתוצאה ממחיקות המלאי ולא הפסדים שוטפים", אומר זליגמן. "אנחנו עומדים ב-Covenants של הבנקים ל-EBITDA ומצב המזומנים, כך שהם החליטו לוותר לנו בנקודה זו".



שווי השוק של החברה הוא 18 מיליון דולר - עלייה של 135% מתחילת השנה - שווי שוק שעדיין אינו מכניס את החברה לרדאר של המוסדיים ובתי ההשקעות. "אנחנו עורכים כנס משקיעים ביום ראשון בישראל וניפגש אף עם משקיעים מוסדיים בחו"ל. הפסקנו את הצלילה, אנחנו מיישרים את החברה ומאוחר יותר נעניין גם אנליסטים", אומר זליגמן. "יש עוד הרבה עבודה", אומר אמיר, "אבל אנחנו מאמינים שהכנסות של 100 מיליון דולר הן יעד בר השגה תוך זמן לא רב", הוא לא מהסס לקוות.



לדברי אמיר, מתחרות מנצלות את החולשה של החברה בעיקר בארה"ב, שם מכירותיה היו 30% מכלל ההכנסות, אולם אין שום סיבה שההכנסות מאיזור גיאוגרפי זה לא יהיו דומות לאירופה, המהווה כיום 50% מהכנסות נור.



ומה לגבי סאיטקס ויז'ן והמיזוג - רעיון שנמצא בחלל האוויר כבר מספר שנים? "אתמול נפגשנו עם הבנקים וזו היתה הפעם הראשונה שלא נשאלנו על ידם בנושא", אומר אמיר, "אני יכול לומר שלא היו דיונים ברבעון הזה עם החברה בנושא, אבל אני בהחלט מאמין שיום אחד זה יהיה רלוונטי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully